به انجمن تخصصی پژو 206. خوش امدید برای عضویت اینجا را کلیک کنید


اعلانات سایت

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

امروز شنبه آبان 2, 93 4:20 am
خرید و فروش ماشین

فروش لوازم آپشن و لوکس

مکس اسپید

ایران اپشن


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


قوانين انجمن


لطفا قبل از ایجاد مبحث جدید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید .

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.   



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 93 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  بعدي
نويسنده پيغام
 موضوع پست: Re:
پستارسال شده در: جمعه مرداد 6, 91 5:54 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: جمعه اردیبهشت 22, 91 6:26 pm

پست ها : 268

محل سکونت: اراک
تشکر کرده اید: 174 مرتبه
تشکر شده:
242 مرتبه در 135 پست

نوع خودرو: SD V8 206
saeed175175 نوشته است:
سلام
با این تیتر پست قبلی (عدم توزیع سوخت متناسب) یاد یک جریانی افتادم
یکی از دوستام تو یک شهرستان خیلی خیلی کوچک زندگی می کنه.
کل خیابونای شهرشون روی هم 5 کیلومتر نمیشه و از ترافیک هم هیچ خبری نیست
ولی داره همون سهمیه بنزینی را می گیره که ما تو این شهر بزرگ و شلوغ و پر ترافیک می گیریم
همین دوستم همیشه تو کارت سوختش بالای 1000 لیتر بنزین ذخیره داره و تا همین چند وقت پیش بنزین 100 تومنی می زد. در صورتی که من چندین ماهه دارم بنزین 700 تومنی میزنم
بهتر نبود مسئولان تو سهمیه بندی بنزین اندازه و میزان ترافیک شهر ها را در نظر می گرفتن؟؟؟


واقعا حرفتون منطقیه
بعد تازه این نمونه آشکارشه یه سری کارت هست مخصوص برخی دوستان که سهمیه این کارت ها بی نهایت هست!!
یعنی تا هر میزان که بخوای میتونی بنزین 400 تومانی بزنی باهاش
کارت سوخت های 300 لیتری آژانس ها هم که بماند یه سری با آشنا بازی میگیرن و حالشو میبرن..

_________________
امضا تجهیزات اضافه:
شیشه عقب دودی 30 درصد و دیگر هیچ


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم Erfan Hidden به خاطر این پست تشکر کرده اند
UMBRELLA
 موضوع پست:
پستارسال شده در: جمعه مرداد 6, 91 7:09 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: پنج شنبه اردیبهشت 6, 91 2:50 am

پست ها : 201

محل سکونت: ایران 46
تشکر کرده اید: 142 مرتبه
تشکر شده:
173 مرتبه در 79 پست

نوع خودرو: +206 = 207i

تیپ خودرو: 207i دستی
amin_1079 نوشته است:
کارت سوخت من امروز اومد . مشخصات مال من هست و ماشین 206 ولی خود کارت سوخت ، کارت سوخت موتور سیکلته ( سبز رنگ ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!
کسی میدونه ایراد چیه ؟


واسه منم کارت موتور دادن


بالا
 مشخصات  
 موضوع پست:
پستارسال شده در: دوشنبه مهر 3, 91 2:21 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: سه شنبه مهر 5, 90 7:27 pm

پست ها : 204

محل سکونت: ایران45
تشکر کرده اید: 53 مرتبه
تشکر شده:
76 مرتبه در 47 پست

نوع خودرو: اتوبوس شهری
سلام دوستان من یه سئوال دارم در مورد سهمیه کارت سوخت کسی جوابش رو می دونه ارسال کنه ممنون
سئوال
فرق بین سهمیه کارت سوخت وانت پلاک عمومی وپلاک شخصی چیه؟


بالا
 مشخصات  
 موضوع پست:
پستارسال شده در: سه شنبه مهر 4, 91 11:28 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه بهمن 23, 90 7:40 pm

پست ها : 621

محل سکونت: پايتخت معنوي ايران12-42-36
تشکر کرده اید: 110 مرتبه
تشکر شده:
990 مرتبه در 417 پست

نوع خودرو: 206(Lyon)

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
سهمیه سوخت وانت بارهای فعال‌ کاهش نداشته است
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.



ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرد: سهمیه سوخت کلیه وانت بارهایی که در طرح ساماندهی شرکت کرده‌اند کاهش نداشته است و این خودروها همچنان سهمیه سوخت کامل خود را دریافت می کنند. به نقل از فارس، سهمیه سوخت یک میلیون و 300 هزار وانت که در طرح های فراخوان و شناسایی وانت بارها که در حوزه برون شهری از سوی وزرات راه و شهرسازی و در حوزه درون شهری از سوی وزرات کشور شناسایی و ساماندهی شده اند مانند گذشته در کارت‌های سوخت واریز شده است.
وانت بارهایی که در خدمت حمل و نقل عمومی نبوده و علی رغم فراخوان های متعدد طی 2 سال گذشته در طرح ساماندهی شرکت نکرده اند، سهمیه آنها از سوی شرکت پخش فرآوردهای نفتی کاهش داشته است.
بر اساس این اطلاعیه متقاضیان جدید جهت خدمت در بخش حمل و نقل عمومی بار باید پس از فراخوان مجدد وزرات کشور (در خصوص حمل و نقل بار درون شهری) و وزرات راه و شهرسازی(برای فعالان در بخش حمل و نقل بار برون شهری)به مراکز مربوط جهت ثبت نام و شرکت در طرح ساماندهی مراجعه کنند.
علی رغم اطلاع رسانی هایی که در طی 2 سال گذشته در این خصوص انجام گرفته است، مجدداً مسئولان مرتبط با موضوع در ستاد سوخت، جهت اطلاع رسانی بیشتر به زودی در کنفرانس خبری موضوع را بار دیگر اطلاع رسانی خواهند کرد.

سه شنبه 4 مهر 1391  

_________________
امضا خدایا :

برای تمامی لحظاتی که تو با من بودی و من بی تو

                          مرا ببخش


ID line : A_heydari
ID : Telegram . SKUT . Maaii . viber . beetalk . WeChat . ChatON . instagram . Kakao Talk . coco . DiDi . invi . whatsApp : A.heydari


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم حيدري به خاطر این پست تشکر کرده اند
UMBRELLA
 موضوع پست:
پستارسال شده در: يکشنبه مهر 9, 91 4:04 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه بهمن 23, 90 7:40 pm

پست ها : 621

محل سکونت: پايتخت معنوي ايران12-42-36
تشکر کرده اید: 110 مرتبه
تشکر شده:
990 مرتبه در 417 پست

نوع خودرو: 206(Lyon)

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
روند مصرف سوخت خودروهای داخلی در هشت سال گذشته اعلام شد
کاهش یک لیتری مصرف سوخت خودروها
در شرایطی که با وجود سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین هنوز هم سرانه مصرف سوخت خودروهای کشور بالا است، آمارها نشان می‌دهد مصرف سوخت خودروهای تولید داخل طی هشت سال گذشته (82 تا 90) روندی کاهشی داشته است.
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
به نقل از دنیای اقتصاد بنابر آماری که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش اخیر خود منتشر کرده، مصرف سوخت خودروهای داخلی از سال 82 تا انتهای 90، در کل کاهش را به خود می بیند.
البته در طول این هشت سال گاهی مصرف سوخت خودروها افزایش نیز داشته است، اما در مجموع خودروسازان توانسته‌اند از مصرف سوخت محصولات خود کم کنند. آمار موردنظر تنها به خودروهای بنزین سوز اختصاص ندارد، بلکه روند تغییرات مصرف گاز در خودروها را نیز مورد بررسی قرار داده است. البته از آنجاکه استفاده از گاز در خودروهای داخلی تقریبا از سال 84 آغاز شد، شرکت بازرسی به بررسی روند مصرف بنزین جدای از گاز در خودروها طی شش سال گذشته (84 تا 90) پرداخته است.
بر این اساس، مصرف بنزین روندی کاهشی را به خود می بیند. هرچند در یکی دو مورد مصرف بنزین طی شش سال مورد بررسی افزایش داشته، اما در مجموع استفاده از این سوخت در سال 90 به حداقل طی سال های 84 تا 90 رسیده است.
در مورد دلایل اینکه چرا مصرف سوخت خودروها در سال های گذشته روندی کاهشی داشته است می‌توان به ارتقای استاندارد یورو اشاره کرد. البته شرکت بازرسی در گزارش خود آمار ارائه شده را تنها بر مبنای روند ارتقای سیستم سوخت خودروهای داخلی اعلام کرده و کاهش مصرف سوخت آنها تحت تاثیر عواملی چون سهمیه‌بندی و گرانی بنزین و همچنین کاهش تمایل مشتریان به استفاده از گاز را اعمال نکرده است.
با این حساب در این آمار مسائلی مانند افزایش قیمت بنزین، خروج خودروهای پرمصرف و فرسوده از چرخه و افت تقاضای گاز در کاهشی شدن روند مصرف سوخت دخیل نبوده و تنها ارتقای سیستم سوخت خودروها در نظر گرفته شده است.
در واقع شرکت بازرسی در گزارش خود تنها به ارتقای سیستم سوخت خودروها پرداخته و بر اساس آن اعلام کرده که روند مصرف سوخت خودروهای داخلی طی سال های 82 تا 90 (برای بنزین‌سوزها و دوگانه‌سوزها) و 84 تا 90 (برای بنزینی‌ها) کاهشی بوده است.
در نگاهی کلی به آمار اعلامی مشخص می‌شود رکورد مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز، به سال 84 مربوط می‌شود، سالی که این خودروها در آن 41/8 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر سوزانده‌اند.
در مورد خودروهای بنزین سوز و گازسوز نیز مشخص می‌شود مجموع این خودروها بیشترین مصرف سوخت خود را در سال 82 داشته‌اند. در این سال میانگین مصرف سوخت آنها 83/8 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و این در حالی است که طی سال های قبل از 84، بیشتر خودروهای داخلی بنزین سوز بوده و خودروهای دوگانه سوز بعدها حجم قابل توجهی از تولید خودرو را به خود اختصاص دادند. هرچند مصرف سوخت خودروها از سال 82 تا 90 در مجموع کاهش داشته است، اما اعداد ثبت شده به عنوان میانگین مصرف در سال 90 نشان می‌دهد میزان مصرف همچنان بالا است.
طی این هشت سال، مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز و دوگانه سوز تنها 9/0 لیتر کاهش داشته که عدد چشمگیری در عرض هشت سال به حساب نمی‌آید. همچنین میانگین مصرف سوخت بنزین‌سوزها نیز طی شش سال یعنی از سال 84 تا 90، تنها یک لیتر افت کرده است که این عدد نیز چندان چشمگیر نیست. در سال 90 نیز بنزین‌سوزها و گازسوزها میانگین مصرفی 93/7 لیتری داشته اند و بنزین سوزها نیز به تنهایی 4/7 لیتر میانگین مصرف‌شان بوده است که باز هم اعداد بالایی به شمار می‌روند.
در حال حاضر کشورهای صاحب صنعت خودرو تلاش زیادی در راستای کاهش مصرف سوخت محصولات خود می‌کنند، زیرا «میزان مصرف سوخت» به یکی از فاکتورهای اصلی مشتریان برای خرید خودرو تبدیل شده است. این موضوع هم به لحاظ اقتصادی و هم از جنبه صرفه جویی در وقت اهمیت زیادی دارد زیرا هرچه مصرف پایین‌تر باشد، پول کمتری برای سوختگیری هزینه می‌شود و مشتریان کمتر به جایگاه های سوخت مراجعه می‌کنند؛ بنابراین وقت شان کمتر هدر می‌رود. در خودروسازی ایران نیز هرچند اقداماتی موثر برای کاهش مصرف سوخت انجام شده، اما میانگین مصرف هنوز هم بالا است و انتظار می‌رود خودروهای داخلی کمتر از شش لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف کنند. حال باید منتظر گزارش‌های بعدی ماند و دید مصرف سوخت خودروها در سال جاری به چه عددی می‌رسد و آیا روند کاهشی خود را حفظ خواهد کرد؟
روند کاهشی تا سال 86
اما طبق آمار ارائه شده، مصرف سوخت کل خودروهای تولید داخل (بنزین سوز و گازسوز) از سال 82 تا 85 روندی کاهشی را به خود دیده، اما در سال 86 روند مصرف، افزایش را نشان می‌دهد. بر این اساس، میانگین مصرف سوخت خودروها در سال 82 رقمی حول و حوش 8/8 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که در بازه زمانی موردنظر (سال‌های 82 تا 90) رکورد به حساب می‌آید. در واقع خودروهای داخلی در سال 82 بیشترین مصرف سوخت را تجربه کرده و این نشان می‌دهد در آن سال خودروهایی پرمصرف در چرخه تولید حضور داشته‌اند. این موضوع با ماهیت خودروسازی ایران در آن سال نیز همخوانی دارد، زیرا بیشترین خودرو تولیدی طی سال 82 پیکان بوده، پیکانی که مصرف سوخت بسیار بالایی داشت.
در سال 83 اما میانگین مصرف سوخت خودروها بیش از یک لیتر کاهش داشته و به 7/8 لیتر رسیده است. در این سال باز هم پیکان اصلی‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به حساب می‌آمد اما پراید به عنوان خودرویی کم‌مصرف نیز کم کم در حال توسعه حضور خود در بازار بود و پیکان نیز آماده خروج از خط تولید می‌شد. سال بعد یعنی در اردیبهشت 84، پیکان پس از کلی کش و قوس از خط تولید ایران خودرو خارج شد و پراید بیش از پیش جا پای خود را سفت کرد.
حال آمار شرکت بازرسی نشان می‌دهد در سال 84 میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی حدود سه دهم لیتر کاهش داشته و به 4/8 لیتر در هر 100 کیلومتر رسیده است. در سال بعد نیز میانگین مصرف افت کرده، اما چندان چشمگیر نبوده و افتی حدودا یک دهم لیتری را نشان می‌دهد.
در گزارش شرکت بازرسی، میانگین مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز در سال 85 نیز لحاظ شده که طبق آن، خودروهای داخلی دو دهم لیتر کمتر از سال 84 بنزین سوزانده‌اند.
اما افت مصرف سوخت طی سال های 82 تا 85 در حالی است که در سال 86 مصرف سوخت کل خودروها (بنزینی‌ها و دوگانه‌سوزها) رشد را به خود می‌بیند. در این سال مصرف سوخت خودروها بیش از 1/0 لیتر افزایش یافته و به 4/8 لیتر در هر 100 کیلومتر رسیده است. طی سال 86 دو اتفاق مهم رخ داد، اول اینکه بنزین سهمیه‌بندی شد و دوم اینکه تمایل مشتریان به استفاده از خودروهای گازسوز افزایش یافت.
در این سال البته مصرف سوخت خودروهای فقط بنزین سوز نسبت به سال 85 کاهشی حدودا 3/0 لیتری داشته و به 96/7 لیتر در هر 100 کیلومتر رسیده است. در سال بعد نیز بنزین‌سوزها با افت مصرفی حدود دو دهم لیتری مواجه شده‌اند و از آن سو مصرف سوخت مجموع بنزین سوزها و گازسوزها نیز کاهش را نشان می‌دهد.
در این سال میانگین مصرف سوخت بنزین‌سوزها 79/7 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و مجموع بنزینی‌ها و گازسوزها نیز 27/8 لیتر بوده است.
88، سال رشد دوباره مصرف بنزین‌‌سوزها
اما آن طور که در آمار آمده، میانگین مصرف سوخت خودروهای بنزین سوز در سال 88 افت داشته است. بر این اساس بنزین‌سوزها میانگین مصرفی 86/7 لیتری داشته‌اند که در مقایسه با سال 87 رشدی کمتر از 1/0 لیتر را نشان می‌دهد. این در حالی است که مجموع بنزینی‌ها و گازسوزها کاهش مصرفی بیش از 1/0 لیتر داشته‌اند. این روند کاهشی در سال 89 نیز ادامه داشته و از 11/8 لیتر در هر 100 کیلومتر به 07/8 لیتر رسیده است. خودروهای بنزین‌سوز نیز در سال 89 با افت مصرف روبه‌رو بوده‌اند، به نحوی که میانگین مصرف بیش از 4/0 لیتر افت کرده و به 54/7 لیتر در هر 100 کیلومتر رسیده است.
آمار نشان می‌دهد در سال 90 نیز هر دو گروه «بنزین سوزها» و «بنزین و گازسوزها» باز هم کاهش مصرف را تجربه کرده اند. در این سال، میانگین مصرف سوخت بنزینی‌ها حدود 1/0 لیتر کاهش یافته و به 93/7 لیتر رسیده است.
بنزین‌سوزها و گازسوزها نیز با کاهشی بیش از 1/0 لیتر، به میانگین مصرف 4/7 لیتر دست یافته‌اند. در هر دو گروه باید عنوان کرد سال 90 سالی است که کمترین میزان مصرف را در آن داشته‌اند.

_________________
امضا خدایا :

برای تمامی لحظاتی که تو با من بودی و من بی تو

                          مرا ببخش


ID line : A_heydari
ID : Telegram . SKUT . Maaii . viber . beetalk . WeChat . ChatON . instagram . Kakao Talk . coco . DiDi . invi . whatsApp : A.heydari


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم حيدري به خاطر این پست تشکر کرده اند
UMBRELLA
 موضوع پست: Re:
پستارسال شده در: يکشنبه مهر 9, 91 4:28 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: سه شنبه مرداد 24, 91 3:10 pm

پست ها : 1469

محل سکونت: بهشت اینجاست، مشهد الرضا
تشکر کرده اید: 5544 مرتبه
تشکر شده:
4832 مرتبه در 1536 پست

نوع خودرو: Tu5 7.4.5

تیپ خودرو: 206 تیپ 5
darvish.kama نوشته است:
amin_1079 نوشته است:
کارت سوخت من امروز اومد . مشخصات مال من هست و ماشین 206 ولی خود کارت سوخت ، کارت سوخت موتور سیکلته ( سبز رنگ ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!
کسی میدونه ایراد چیه ؟


واسه منم کارت موتور دادن


   خیلی جالبه واسه من هم کارت موتور سیکلت دادن !!! وقتی میخواستم بنزین بزنم مامور پمبپ بنزین فکر کرد مثلا مچ گیری کرده !!!! اومد گفت آقا باکارت موتور سوخت گیری میکنین ؟  

مامور   
من نه بخدا این مشخصات ماشین روکارت چاپ شده
مامور
من
ارادتمندیم

_________________
امضا
یا صاحب الزمان،متی ترانا و نراک
موضوع پست: خاطرات سفری که به خوشی شروع شد و ختم به خیر و خوشی شد! سپاسگذارم فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
مشکلات و خاطرات من و این 206 صورتی فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
عطر های گرون قیمت رو بی خیالـــ  آدم باید بوی اعتماد بده …♪♪ ♫
خرید لوازم اسپرت از سایت aliexpress با کم ترین کارمزد فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
در سایه لطف دوستان متشکرم .


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم HDN به خاطر این پست تشکر کرده اند
حيدري, UMBRELLA
 موضوع پست:
پستارسال شده در: يکشنبه مهر 9, 91 10:33 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه بهمن 23, 90 7:40 pm

پست ها : 621

محل سکونت: پايتخت معنوي ايران12-42-36
تشکر کرده اید: 110 مرتبه
تشکر شده:
990 مرتبه در 417 پست

نوع خودرو: 206(Lyon)

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
ماجرای کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌ها

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار گزارش تخلفات در جایگاه‌های سوخت شد و اعلام کرد: با هر گونه کم فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت برخورد قانونی می‌شود.
به نقل از مهر بهمن نیازمند اقدم درباره مهمترین اقدامات به منظور برخورد با تخلفات در سطح جایگاه‌های سوخت سراسر کشور، گفت: در حال حاضر مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم، تسهیل و تسریع در عرضه سوخت راه اندازی شده است.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه مردم با تماس با سامانه 09627 مشکلات و شکایات خود را مطرح کنند، تصریح کرد: بر این اساس با فعال سازی سامانه پاسخگوی شبانه روزی برای دریافت پیشنهادها و انتقادات مردم، با هر گونه تخلف و یا کم فروشی بنزین در جایگاه‌ها برخورد می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به نظارت و بازرسی شبانه روزی از وضعیت عرضه و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی در جایگاه‌های سوخت کشور، اظهار داشت: با انجام این بازرسی‌های دوره ای، با هرگونه تخلف در فروش فرآورده‌های نفتی و به ویژه بنزین و گازوئیل برخورد قانونی می شود.
وی، افزود: پس از تماس مردم در کمتر از مدت 48 ساعت با تشکیل پرونده، هر گونه مشکل و تخلفات احتمالی در جایگاه‌های عرضه سوخت، مورد پیگیری قرار گرفته و در نهایت با گرفتن استعلام از مناطق 37 گانه پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور نتایج پیگیری‌ها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
اقدم با بیان اینکه حتی مردم از طریق این سامانه پاسخگو می توانند فعالیت جایگا‌ه‌های سوخت با زیر ظرفیت اسمی را گزارش دهند، بیان کرد: در شرایط فعلی ظرفیت ذخیره سازی، انتقال و توزیع فرآورده‌های مختلف کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از برخورد قانونی با هرگونه تخلفات احتمالی در مجاری‌ عرضه سوخت سراسری کشور خبر داد و تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ارایه سوخت با کیفیت مطلوب و برخورد مناسب با مردم را در دستور کار قرار داد.
وی در پایان با اشاره به نظارت شبانه روزی از وضعیت عرضه سوخت در بیش از یکهزار و 900 جایگاه سی.ان.جی و حدود 3000 جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور، خاطر نشان کرد: با هر گونه تخلف و نارسایی در فروش بنزین در جایگاه‌ها برخورد قانونی می شود.

_________________
امضا خدایا :

برای تمامی لحظاتی که تو با من بودی و من بی تو

                          مرا ببخش


ID line : A_heydari
ID : Telegram . SKUT . Maaii . viber . beetalk . WeChat . ChatON . instagram . Kakao Talk . coco . DiDi . invi . whatsApp : A.heydari


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم حيدري به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, UMBRELLA
 موضوع پست:
پستارسال شده در: دوشنبه مهر 10, 91 10:24 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه بهمن 23, 90 7:40 pm

پست ها : 621

محل سکونت: پايتخت معنوي ايران12-42-36
تشکر کرده اید: 110 مرتبه
تشکر شده:
990 مرتبه در 417 پست

نوع خودرو: 206(Lyon)

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
تا 15 مهر مصرف بنزین بالاست
معاون وزیر نفت با پیش‌بینی کاهش مصرف بنزین در روزهای آینده ابراز امیدواری کرد که بتوان تا آخر امسال نسبت به صادرات این فرآورده اقدام کرد.
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
نقل از ایسنا، علیرضا ضیغمی در مورد دلایل افزایش مصرف بنزین در روزهای گذشته گفت: امسال چند عامل باعث شد سفر‌های مردمی در آخر تابستان افزایش یابد؛ یکی از این عوامل ماه رمضان بود که سفر‌های تابستانی را بعد از عید فطر افزایش داد.
وی دلیل دیگر افزایش مصرف بنزین در ماه گذشته را تعطیل‌بودن یک هفته‌ای تهران به علت برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها عنوان کرد و افزود: این دلایل موجب شد موقعیت خوبی برای افزایش سفرهای تابستانی ایجاد شود و به همین دلیل مصرف بنزین شهریورماه از مرز 70 میلیون لیتر در روز گذشت.
سهمیه عید‌انه دولت در افزایش مصرف تاثیر نداشت
ضیغمی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه عید‌انه دولت به مناسبت عید سعید فطر در افزایش مصرف تاثیر داشت؟ تاکید کرد: 30 لیتر بنزینی را که رییس جمهور دستور داد به مناسبت این عید در کارت‌های سوخت شارژ شود، تاثیری زیادی بر مصرف نداشت، چرا که مردم یاد گرفتند مصرف خود را مدیریت کنند.
به گفته‌ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران حتی اگر 30 لیتر سهمیه‌ عیدانه دولت در کارت‌های سوخت شارژ نمی‌شد، پیش‌بینی مصرف بنزین در ماه گذشته بین 70 تا 73 میلیون لیتر بود.
تا 15 مهر مصرف بنزین بالاست
معاون وزیر نفت با اعلام این‌که مصرف بنزین تا پانزدهم مهر نیز روند صعودی دارد، گفت: بعد از این تاریخ امیدواریم که متوسط مصرف روزانه این فرآورده بین 62 تا 63 میلیون لیتر باشد.
وی دلیل مصرف بالای بنزین تا پانزدهم مهر را این‌گونه توضیح داد: در کلانشهرها به دلیل زمانبر‌بودن تعیین سرویس مدارس والدین ترجیح می‌دهند خود فرزندانشان را به مدارس ببرند که همین موضوع موجب بالا‌ نگه‌داشتن مصرف بنزین در این مدت می‌شود.
اصلاح قیمت در مرحله‌ دوم هدفمندی بر مصرف بی‌تاثیر نیست
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت اجرای مرحله‌ دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها انتظار کاهش مصرف بنزین وجود دارد یا خیر؟ نیز گفت: البته اصلاح قیمت در مرحله‌ بعدی هدفمند‌سازی یارانه‌ها بر مصرف بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی بی‌تاثیر نیست، اما قیمت در یک مقطعی می‌تواند بر مصرف تاثیر بگذارد، چرا که مردم در حد نیاز خود مصرف را مدیریت می‌کنند.
مصرف 60 میلیون لیتر در صورت ناوگان عمومی مناسب
ضیغمی هم‌چنین گفت: اگر شرایط ناوگان عمومی مناسب باشد متوسط مصرف روزانه بنزین بین 55 تا 60 میلیون لیتر پیش‌بینی می‌شود، اما با توجه به این‌که در برخی نقاط درون‌شهری و برون‌شهری ناوگان عمومی مناسبی در دسترس مردم قرار ندارد، شاید مصرف روزانه بنزین از این عدد کمی بالا‌تر رود.
تولید بنزین از پتروشیمی‌ها استاندارد است
وی در مورد تولید دوباره‌ بنزین در واحد‌های پتروشیمی نیز توضیح داد: نمی‌توان در مقابل محدودیت‌هایی که علیه کشور اعمال می‌شود، منفعل بود. در سال 89 بعد از آنکه آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند از فروش بنزین به ایران جلوگیری خواهند کرد یک مانور خوب بین شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت صنایع پتروشیمی ایران انجام شد.
معاون وزیر نفت ادامه داد: این دو شرکت تمرین کردند اگر روند مصرف بنزین مانند امروز بالا رفت و تولید جوابگوی مصرف نبود، بتوانیم از طریق واحد‌های پتروشیمی نیاز خود را تامین کنیم تا مشکلی برای عرضه‌ این محصول استراتژیک پیش نیاید.
وی با تاکید بر این که تولید بنزین از پتروشیمی‌ها استاندارد است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، یاد‌آور شد که واحد‌های پتروشیمی قدرت مانور در تولید محصولات میان‌دستی در کنار تولید محصولات پایین‌دستی را به‌طور همزمان دارند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر این‌که در حال حاضر مشکل خاصی برای تامین بنزین مورد نیاز کشور نداریم از همکاری واحد‌های پتروشیمی برای تامین نیاز این فرآورده در شرایط حساس کنونی تشکر کرد.
صادارت بنزین با تکیمل طرح‌های پالایشگاهی
ضیغمی البته با اشاره به پروژه‌های بنزین‌سازی و توسعه‌ پالایشگاه‌های کشور گفت: پیش از این طرح‌های بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران و آبادان در مدار تولید قرار گرفت و به زودی نیز قرار است طرح‌های پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اراک به بهره‌برداری برسد.
وی هم‌چنین از وارد مدار شدن طرح‌های بنزین‌سازی پالایشگاه‌های تبریز، لاوان، اصفهان و بندر‌عباس تا پایان امسال و نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: با تکمیل طرح‌های پالایشگاهی کشور علاوه بر تامین بنزین مورد نیاز کشور می‌توان نسبت به صادرات این فرآورده نیز اقدام کرد.

_________________
امضا خدایا :

برای تمامی لحظاتی که تو با من بودی و من بی تو

                          مرا ببخش


ID line : A_heydari
ID : Telegram . SKUT . Maaii . viber . beetalk . WeChat . ChatON . instagram . Kakao Talk . coco . DiDi . invi . whatsApp : A.heydari


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم حيدري به خاطر این پست تشکر کرده اند
UMBRELLA, Ames
 موضوع پست:
پستارسال شده در: دوشنبه مهر 17, 91 10:20 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه بهمن 23, 90 7:40 pm

پست ها : 621

محل سکونت: پايتخت معنوي ايران12-42-36
تشکر کرده اید: 110 مرتبه
تشکر شده:
990 مرتبه در 417 پست

نوع خودرو: 206(Lyon)

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
شمارش معکوس تولید روزانه 8 میلیون لیتر بنزین با کیفیت برتر
طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، مراحل پایانی عملیات اجرایی را طی می کند و با بهره برداری کامل از آن در اواسط پاییز سال جاری، تولید روزانه 8 میلیون لیتر بنزین با کیفیت آغاز خواهد شد.

مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با اعلام این خبر گفت: با رسیدن آخرین واحدهای فرآیندی این طرح به مراحل نهایی عملیات اجرایی، پیش بینی می شود طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تا یک ماه و نیم دیگر (از اواخر آبان) به بهره برداری کامل رسیده و تولید بنزین با کیفیت از این واحد به روزانه 16 میلیون لیتر برسد.

رشید سیدیان با اشاره به این که هم اکنون روزانه حدود 8 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تولید می شود، گفت: عملیات راه اندازی واحد آر سی دی آغاز شده است و این واحد تا هفته آینده به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر این که محصول اصلی را واحد آر اف سی سی تولید می کند، گفت: واحد آر اف سی سی نیز به عنوان واحد اصلی بنزین سازی این طرح تا یک ماه و نیم آینده با راه اندازی تجهیزات آن به بهره برداری کامل خواهد رسید.

سیدیان تصریح کرد: هم اکنون روزانه 250 هزار بشکه خوراک وارد پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند می شود که با راه اندازی واحدهای جدید بنزین سازی این طرح، تولید فرآورده های کم ارزش پالایشگاهی، به نحو قابل ملاحظه کاهش می یابد.
مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با بیان این که با راه اندازی کامل طرح توسعه شازند روزانه 8 میلیون لیتر بنزین بسیار مرغوب به تولیدات پالایشگاهی کشور افزوده خواهد شد، گفت: زیرساخت های موردنیاز برای توزیع این فرآورده فراهم است و با راه اندازی کامل،  برای مقاصد موردمصرف آن برنامه ریزی خواهد شد.

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند شامل حدود 30 واحد فرآیندی است که 17 واحد از این تعداد، عملیاتی و مابقی واحدهای جانبی، خدمات دهنده به واحدهای عملیاتی است.

پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نخستین پالایشگاه ایران است که افزون بر 90 درصد از نفت خام ورودی آن به مواد با ارزش شامل گاز مایع، پروپیلن، بنزین، نفت سفید و گازوییل و تنها 8.4 درصد آن به نفت کوره و قیر تبدیل می‌شود.

افزایش ظرفیت پالایشی از 170 هزار به 250 هزار بشکه در روز، افزایش تولید بنزین در ازای کاهش نفت کوره، تولید محصولات با مشخصات و کیفیت استاندارد سال 2005 اروپا و کاهش مواد آلاینده، از جمله اهداف اجرای این طرح است.

با بهره برداری از این طرح که با سرمایه گذاری 40 هزار و 700 میلیارد ریال در حال اجراست، خوراک پالایشگاه از 100 درصد نفت خام اهواز به مخلوط 55 درصد نفت خام اهواز و 45 درصد نفت خام سنگین از حوزه های دیگر تغییر می کند.

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، بزرگ ترین پروژه در دست اجرای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است که با بهره برداری کامل از آن، این پالایشگاه امسال به بزرگ ترین تولیدکننده بنزین پالایشگاهی در کشور تبدیل می شود.

منبع : خبر خودرو

_________________
امضا خدایا :

برای تمامی لحظاتی که تو با من بودی و من بی تو

                          مرا ببخش


ID line : A_heydari
ID : Telegram . SKUT . Maaii . viber . beetalk . WeChat . ChatON . instagram . Kakao Talk . coco . DiDi . invi . whatsApp : A.heydari


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم حيدري به خاطر این پست تشکر کرده اند
Ames, UMBRELLA
 موضوع پست:
پستارسال شده در: دوشنبه مهر 24, 91 2:01 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه بهمن 23, 90 7:40 pm

پست ها : 621

محل سکونت: پايتخت معنوي ايران12-42-36
تشکر کرده اید: 110 مرتبه
تشکر شده:
990 مرتبه در 417 پست

نوع خودرو: 206(Lyon)

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
سهمیه بنزین کاهش یافت
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کاهش سهمیه بنزین خبر داد.
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
سهمیه 500 لیتری بنزین آزاد به 300 لیتر کاهش یافت، اما با وجود این شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که این کاهش سهمیه محدودیتی برای عرضه بنزین آزاد ایجاد نخواهد کرد.
بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مقرر شد که بعد از پایان سهمیه نیمه‌یارانه‌ای که 60 لیتر بنزین 400 تومانی بود، 500 لیتر بنزین آزاد با قیمت 700 تومان در کارت‌های سوخت شارژ شود، اما اکنون بعد از گذشت 21 ماه سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت.
بعد از اینکه برخی با اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای شاهد کاهش سهمیه 500 لیتری بنزین آزاد به 300 لیتر بودند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که طبق دستور ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور سهمیه بنزین آزاد به 300 لیتر کاهش یافته است.
البته این شرکت خاطرنشان کرد که کاهش سهمیه بنزین آزاد به منظور محدودیت در عرضه بنزین آزاد نخواهد بود چرا که بعد از اتمام سهمیه 300 لیتری بنزین آزاد بلافاصله یک سهمیه 300 لیتری دیگر در کارت سوخت شارژ می‌شود.
یکی از مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اظهار کرد که حتی در زمانی که سهمیه بنزین آزاد 500 لیتر بود، محدودیتی در عرضه این بنزین وجود نداشت؛ چراکه که با اتمام این سهمیه یک بار دیگر 500لیتر در کارت سوخت شارژ می‌شد.
از سوی دیگر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این که افراد با کاهش سهمیه بنزین آزاد برای تهیه این بنزین با مشکل مواجه نخواهند شد، یادآوری کرد که حتی در صورت نداشتن کارت سوخت امکان خرید سوخت با کارت جایگاه‌داران وجود دارد.
با وجودی که در گذشته با پایان یافتن سهمیه 500 لیتری 500 لیتر دیگر در کارت‌ها شارژ می‌شد به نظر می‌رسد کاهش 200 لیتری از سهمیه آزاد مقدمه‌ای برای شارژ نشدن مجدد آن در ماه باشد.
در همین زمینه معاون ستاد حمل و نقل سوخت کشور با تایید کاهش سهمیه بنزین آزاد از 500 به 300 لیتر در ماه به خبرنگار ایسنا گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد یک اقدام نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت بود و محدودیتی در مصرف بنزین آزاد ایجاد نخواهد کرد.
علی ربیعی همچنین با رد اینکه بعد از اتمام سهمیه 300 لیتری آزاد بلافاصله یک سهمیه 300 لیتری دیگر در کارت سوخت شارژخواهد شد، توضیح داد: لزومی به انجام چنین کاری نیست؛ چرا که در صورت تمام شدن این سهمیه، افراد می‌توانند از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند.
در حال حاضر متوسط مصرف روزانه بنزین کل کشور 63 میلیون لیتر در روز است که از این مقدار 24 میلیون لیتر آن بنزین با نرخ آزاد است.
دوشنبه 24 مهر 1391
منبع : ايسنا

_________________
امضا خدایا :

برای تمامی لحظاتی که تو با من بودی و من بی تو

                          مرا ببخش


ID line : A_heydari
ID : Telegram . SKUT . Maaii . viber . beetalk . WeChat . ChatON . instagram . Kakao Talk . coco . DiDi . invi . whatsApp : A.heydari


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم حيدري به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 93 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


مباحث مرتبط
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) اخبار رتبه بندی کیفیت و استاندارد ماشین های داخلی

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1 ... 6, 7, 8 ]

Ali

75

3505

يکشنبه اردیبهشت 28, 93 3:29 pm

Alireza-B نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) اخبار پژو 206 در ایران

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1 ... 13, 14, 15 ]

206

140

10096

پنج شنبه دی 26, 92 1:23 pm

حيدري نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) اخبار ایرانخودرو

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1 ... 25, 26, 27 ]

206

268

18335

سه شنبه مهر 29, 93 10:15 am

dj_c2 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) اخبار شرکت پژو

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1 ... 9, 10, 11 ]

hamid reza

108

5816

پنج شنبه مهر 24, 93 5:52 pm

amir12423000 نمایش آخرین ارسال

اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد. {{{{ ( مهم ) اطاعیه بخش اخبار ( مهم ) }}}}

206

0

537

يکشنبه دی 17, 91 10:43 pm

206 نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  
cron



News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB Ver: 3.0.11
Developed by ArmanPC | Persian by Maghsad