به انجمن تخصصی پژو 206. خوش امدید برای عضویت اینجا را کلیک کنید


اعلانات سایت

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

امروز دوشنبه شهریور 31, 93 10:45 pm
خرید و فروش ماشین

فروش لوازم آپشن و لوکس

آچار 24


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


قوانين انجمن


لطفا قبل از ایجاد مبحث جدید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید .

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.   



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 323 پست ]  برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  بعدي
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: سه شنبه بهمن 18, 89 12:04 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 20 ثانیه

تاريخ عضويت: جمعه بهمن 15, 89 3:08 pm

پست ها : 1
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
5 مرتبه در 1 پست
با سلام خدمت دوست گرامی ضمن تشکر از اطلاعاتی که در اختیار کاربران گذاشتید می خواستم بدونم باد نیتروژن چه تاثیری در عملکرد لاستیکها داره و در کل برای خودروی 206 مناسب هست یا نه .منمون.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم atashban به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, siyavsh, مهندس 206, arina, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: سه شنبه بهمن 18, 89 3:01 am 
آفلاين
مدیر کل
مدیر کل
نماد کاربر

تاريخ عضويت: شنبه آذر 5, 89 3:44 am

پست ها : 3732

محل سکونت: ایران
تشکر کرده اید: 1971 مرتبه
تشکر شده:
6325 مرتبه در 1844 پست

نوع خودرو: Santafe 2.7 206
سلام
این متن رو بخونین


[b]استفاده از نیتروژن به جای هوا در تایر خودرو[/b]
یکی از مسائل بسیار مهم در نگهداری هر خودروتنظیم باد لاستیک خودرو است. میزان فشار باد درون تایر خودرو تاثیر مستقیم بر روی مصرف سوخت، نرمی خودرو، ترمزگیری مطمئن تر،کاهش سر و صدای منتقل شده به داخل اتاق،فرمان پذیری بیشتر و کشش بالاتر خودرو دارد . مدتی است که تب استفاده از نیتروژن به جای هوای معمولیدر تایر خودروها در میان مالکان خودرو و علاقه مندان بالا گرفته است . حال قصد داریم به مزایای این شیوه نسبت به پر کردن لاستیک با هوای معمولی بپردازیم تا در نهایتمشخص شود این شیوه با توجه به قیمت بالاتر نسبت به شیوه های مرسوم، ارزش اضافه پرداخت را دارد یا خیر ؟
در ابتدااز گاز نیتروژن در تایر هواپیماها و ماشین های سنگین نظامی و بعد از این ها در اتومبیل های مسابقه ای مورد استفاده قرار گرفت. اما همونگونه که اشاره شد در سال های اخیر در خودروهای سواری و سنگین نیز مورد استفاده قرار می گیرد . این تکنولوژی نیز مانند دیگر تکنولوژی ها مزایا ومعایب بسیاری به همراه دارد. از مهمترین مزایای استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودرو می توان به افزایش عمر لاستیک و رینگ اشاره کزد . هوای معمولی دارای 21% اکسیژن و 78% نیتروژن و 1% گازهایی همچونازون،آرگون و نیز مقداریرطوبت است . از آنجا که لاستیک ها از سیم های فولادی تشکیل شده اند و جنس رینگ ها نیز فولادی یا آلمینیومی است ،وجود این رطوبت که به واسطه وجود اکسیژن است منجر به برقراری واکنش شیمیایی با فلزات موجود در رینگ و لاستیک می شود که خوردگی رینگ و لاستیک ها و به دنبال آن کاهش عمر آنها را به همراه دارد . اما از آنجایی که در تایرهایی که با گاز نیتروژن پر شده اند ، عنصر اکسیژن حذف شده است در نتیجه رطوبت مورد اشاره حذف و رینگ و لاستیک از خوردگی مصون می مانند. از دیگر مزایای استفاده از گاز نیتروژن می توان بهبزرگتر بودن مولکول های آن اشاره کرد که حاصل آن خروج کمتر آن ها از تایر است . بنابر تحقیقات 5 درصد هوای درون هر تایر در هر ماه به فضای بیرون منتقل می شود که این خروج هوا به مرور باعث کاهش فشار باد تایر و به دنبال آن برهم خوردن تعادل میان فشار هوای تایر ها می شود . مولکول های نیتروژن نسبت به گاز اکسیژن بزرگتر هستند و از آنجایی که خطر فرار مولکول های بزرگتر کمتر است بنابراین کاهش فشار گاز نیتروژن در تایر کمتر است . تجارب و مطالعات شرکت میشلین مبنی بر کمتر بودن سرعت کاهش فشار گاز نیتروژن (حدود 3 برابر) نسبت به هوای معمولی خود شاهدی بر این ادعا است . از سوی دیگر می توان به کاهش مصرف سوخت در خودروهایی که تایر آنها با گاز نیتروژن پر شده است اشاره کرد . از آنجا که نیروی کشش و حرکت خودرو از طریق چرخ هاست ، وزن چرخ نیز تاثیر مستقیم بر میزان کشش و سرعت خودرو دارد . وزن بالاتر چرخ باعث بیشتر گاز خوردن موتور می شود تا تفاوت کشش به وجود آمده جبران شود که خود افزلیش مصرف سوخت خودرو را به همراه دارد . اما از آنجا که گاز نیتروژن نسبت به دیگر گازها سبکتر است ، سبکی تایری که با آن پر شده است (به دلیل آنکه گاز نیتروژن باعث کاهش 4 درصدی از وزن هوای درون تایر است ) را نیز به همراه دارد بنابراین مصرف سوخت به دلیل سبک تر بودن چرخ ها کاهش پیدا می کند . اما مهمتر از آن کاهش اصطکاک تایرهای پر شده با نیتروژن نسبت به انواع عادی است که این موضوع نیز تاثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت دارد . گرمای کمتر ،سایش کمتر مزایایی که تا کنون برای نیتروژن مرور کردیم بیشتر برای خودروهای شهری مناسب است اما نیتروژن به طور گسترده در خودروهای مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرد . این خودروها نیتروژن را نه برای کاهش مصرف سوخت ، بلکه برای مسائلی حیاتی تر در جریان رقابت به کار می گیرند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از نیتروژن در تایر خودرو به جای بهره گیری از هوای معمولی کاهش دمای تایر است گاز نیتروژن سریعتر از هوای معمولی گرما را از دست می دهد . این گرما که بر اثر سایش تایر به سطح آسفالت ایجاد می شود از یک سو عمر تایر های خودرو را به شدت کاهش می دهد و از سوی دیگر، تایرها را مستعد ترکیدن می کند . در کنار اینها به دلیل آنکه تغییرات حجمی نیتروژن در مقابل گرما بسیار کمتر از هوای معمولی است . به این معنی که نیتروژن با دریافت دمایی برابر با هوای معمولی کمتر افزایش حجم پیدا می کند و منبسط می شود . در زمان کارکرد خودرو در شرایط سخت مانند حرکت بر روی آسفالت بسیار گرم و یا رانندگی پر فشار در پیست های مسابقه تایر هایی که با گاز نیتروژن پر شده اند کمتر دچار افزایش فشار می شوند که همین امر ایمنی این تایر را در مقایسه با تایرهای عادی افزایش می دهد . از دیگر مزایای استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودرو و نرم شدن لاستیک ها است . همانطور که می دانید تنها قسمتی از خودرو که در تماس مستقیم با سطح جاده است تایرها می باشند . میزان انعطاف پذیری تایرها در تماس با جاده نرمی خودرو و راحتی سرنشینان را به همراه داد . از سوی دیگر نرمی لاستیک ها منجر به نرم تر شدن و عدم کوبش زیادتر از معمول کمک فنر ها می شود به دلیل آنکه بخشی از تنش موجود توسط تایر بدلیل انعطاف پذیر بودن آن گرفته شده است . علاوه بر این نرمی لاستیک و بهتر کار کردن کمک فنر ها موجب سالم ماندن جلوبندی خودرو است . این عامل در مرور زمان استهلاک کمتر قطعات جلوبندی خ.درو و کمک فنر ها و در نهایت سالم ماندن اتاق خودرو را به همراه دارد . این دو مزیت نیتروژن باعث شده است استفاده از آن در خودروهایی که به مدت طولانی در جاده های کشور و به خصوص جاده های جنوب ایران رفت و آمد می کنند یک انتخاب ایده آل باشد کهمی تواند ایمنی این خودرو ها را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد ضمن آنکه به دلیل افزایش فشار کمتر ، تایرهایی که با این گاز پر شده اند در زمان حرکت بر روی آسفالت گرم ، نرمتر از تایر های معمولی عمل می کنند که این امر به وضوح در زمان راندن در جاده های کشور با تایرهای نیتروژنی از سوی راننده و سرنشینان احساس می شود . از دیگر مزایای استفاده از گاز نیتروژن در تایر ها افزایش قابلیت ترمز گیری خودرو است . ار آنجا که تایرهایی که با نیتروژن پر شده اند نرم تر هستند فرآیند ترمزگیری خودرو با اطمینان و کاملتر صورت می گیرد . در رانندگی با سرعت بالا مانند پیست های مسابقه و نیز در ترمز گیری های شدید تایر های پر شده با نیتروژن بدلیل نرمی عملکرد بهتری از خود نشان می دهند و بنابر تحقیقات به عمل آمده ترمز گیری خودرو ها با این تایر ها تا 30 درصد افزایش می یابد که رانندگی ایمن تری را به همراه دارد .
روی دیگر سکه :استفاده از گاز نیتروژن برای پر کردن تایرها در کنار مزایای فراوانی که به آن اشاره شد ،مشکلاتی نیز دارد که تا کنون مانع از همه گیر شدن استفاده از آن شده است . از مواردی که جای تامل بسیاری را به همراه دلرد قیمت بالای استفاده کردن از نیتروژن است . تجهیزات تولید نیتروژن در مقایسه با پمپ های تولید هوای فشرده گران قیمت تر هستند و به همین دلیل باد کردن تایر با نیتروژن نیز گران تمام می شود که در کشورمان تا 4500 تومان برای هر تایر نیز می رسد . از طرف دیگر از دیگر مواردی که می بایست مد نظر فرار داد میزان خلوص گاز نیتروژن تزریق شده و اطمینان از صحت درجه خلوص بیان شده است . در اینجا بیان دیدگاههای متفاوت در مورد خلوص گاز نیترئژن در پر کردن تایر ها ، خالی از لطف نیست . تحقیقات شرکت بریجستون خلوص 93 تا 95 درصد را بیان می کند حال آنکه تحقیقات شرکت فورد تفاوتی بین درجه خلوص 96 تا 99 درصد را قایل نمی باشد . در این میان دستگاههای تولید نیتروژن با تکنولوژی بسیار ساده و مفیدی توسط شرکت های تولیدکننده ای تجهیزات ساخته شده اند . از نکات قابل تامل در مورد این دستگاهها می توان به مواردی چون تولید نیتروژن با خلوص 98 درصد ،زمان کوتاه تخلیه و مکش باد هر لاستیکو زمان باد کردن لاستیک با گاز نیتروژن ،در حدود یک دقیقع اشاره کرد . لازم به ذکر است در این حالت حتی اگر هوای داخل تایر پیش از تزریق نیتروژن بطور کامل تخلیه نشود مشکلی وجود ندارد چون از یک سو این هوا به مرور خود از لاستیک خارج می شود و از سوی دیگر خلوص نزدیک به 90 درصد نیتروژن نیز کارکرد مناسبی دارد . این خلوص در دفعات بعدی باد زدن تایر به حالت ایده آل نزدیک می شود .

منبع : هفته نامه دنیای خودرو

به نقل از:

http://pooladin.mihanblog.com

_________________
امضا
قبل از ایجاد تاپیک جدید جستجو کنید
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.


بالا
 مشخصات  
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: سه شنبه بهمن 19, 89 9:49 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: پنج شنبه دی 2, 89 8:00 pm

پست ها : 26
تشکر کرده اید: 8 مرتبه
تشکر شده:
79 مرتبه در 14 پست

نوع خودرو: 207
سلام خدمت شما دوستان عزیز
من وقتی رینگ و لاستیک ماشینم رو عوض کردم فروشنده به عنوان اشانتیون باد لاستیکم رو نیتروزن زد که واقعا با توجه به فرمایش های شما تغییر رو در ماشین حس کردم و با وجود اینکه جدیدا ارتفاع هم به ماشین دادم البته توسط کمک فنر های گازی ولی باز هم نرمی ماشینم تکون نخورده

راستی تازه یادم افتاد کمک فنر های گازی که من امروز صبح رو ماشین انداختم چطور هستند ؟ 8-)

_________________
امضا سلام خدمت دوستان عزیز من به دلیل مشکلات خیلی وقت بود به این سایت نیومده بودم ولی عضو بودم که طلسم شکست... من بعد از ماشین قبلیم(207 نوک مدادی) یک 207 سفید صفر پارسال گرفتم و خیلی دوستش دارم.
با تشکر از مدیران محترم سایت که کمک زیادی به من کردند


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم reza به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, seglek, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: دوشنبه اسفند 15, 89 12:29 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: سه شنبه بهمن 12, 89 10:15 pm

پست ها : 39
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
19 مرتبه در 10 پست
باسلام
آيا ميزان  باد نيتروژن در لاستيك خودرو با ميزان  باد ( هواي معمولي)  بايد يكسان با شد ؟ چون برادرم در پرايد از اين باد تيتروژن استفاده كرده و مي گفت : فردي كه مي خواست اينكار را انجام دهد به جاي 35 تا  به مقدار 29.5 از باد نيتروژن اسفاده كرد و گفته است كه نيتروژن فضاي بيشتري را مي گيرد پس با يستي  مقدار آن 4 تا5 درجه كمتر از باد معمولي باشد؟ با تشكر ا زشما


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم مهدي به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, seglek, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: چهارشنبه اسفند 18, 89 11:27 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: سه شنبه بهمن 12, 89 10:15 pm

پست ها : 39
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
19 مرتبه در 10 پست
عزيزان سلام
لطفا در خصوص ميزان باد لاستيك 206 تيپ3 با نيتروژن مرا راهنمايي فرماييد وچون اگه اين ميزان كم و يا زياد  باشد در مصرف سوخت و  سايش لاستيك ها تاثير دارد. منتظر پاسخ شما عزيزانم هستم
با تشكر از شما


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم مهدي به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, seglek, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: چهارشنبه اسفند 18, 89 11:33 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: سه شنبه بهمن 12, 89 10:15 pm

پست ها : 39
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
19 مرتبه در 10 پست
با سلام
ميزان باد لاستك ها  با هواي نيتروژن جقدر بايد باشد؟ لطفا اين ميزان باد را برايم مشخص كنيد  چون كم بودن و يا زياد بودن باد لاستيك بر مصرف و يا سايش لاستيك تاثير دارد
با تشكر ا شما


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم مهدي به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, seglek, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: يکشنبه اسفند 22, 89 9:41 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 20 ثانیه

تاريخ عضويت: سه شنبه اسفند 10, 89 9:29 am

پست ها : 3
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
6 مرتبه در 3 پست
با سلامممنون از مقاله خوبتون  من هم باد نيتروژن استفاده مي كنم ماشين خيلي نرم و بهتره و شتاب خيلي خوبي پيدا كرده . تاثير زيادي روي ترمزها نداره


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم homan esf به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, seglek, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: يکشنبه اسفند 22, 89 3:02 pm 
آفلاين
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی

تاريخ عضويت: سه شنبه اسفند 17, 89 11:14 pm

پست ها : 104
تشکر کرده اید: 85 مرتبه
تشکر شده:
102 مرتبه در 25 پست

نوع خودرو: 206
[quote="مهدي"]با سلام
ميزان باد لاستك ها  با هواي نيتروژن جقدر بايد باشد؟ لطفا اين ميزان باد را برايم مشخص كنيد  چون كم بودن و يا زياد بودن باد لاستيك بر مصرف و يا سايش لاستيك تاثير دارد
با تشكر ا شما[/quote]


سلام

حدود 1 Psi کمتر از هوای معمولی که استاندارد خودرو شماست.

_________________
امضا Read Before Asking Please


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم 207 به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, colombo, seglek, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: چهارشنبه فروردین 17, 90 11:21 am 
سلام
207 عزیز میشه بی زحمت دلیلش را هم بفرمایید که چرا 1 پی اس آی کمتر؟
وحید


بالا
  
 
کاربران زیر از شما کاربر محترم whiteshark به خاطر این پست تشکر کرده اند
seglek, khansari
 موضوع پست: Re: باد نیتروژن
پستارسال شده در: چهارشنبه فروردین 17, 90 11:49 am 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردین 10, 90 12:23 am

پست ها : 534

محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 9 مرتبه
تشکر شده:
370 مرتبه در 162 پست

نوع خودرو: 206

دوستان به نظر من تو مصرف سوختم می تونه تاثیر داشته باشه و راحتی ماشین و شاید کمتر حس کردن دست اندازها و .... البته شایدم اینجوری نباشه اما من تو مسیر تهران- مشهد اینو حس کردم دوبار با فاصله سه هفته رفتم و اومدم یه بار معمولی و یه بار نیتروژن (به توصیه دوستم اونم 207 داره نیتروژن زده و پیشنهاد داد که خوبه). برای من که کاملا تفاوتش واضح بود.
توصیه می کنم به نظرم دوستان حتما استفاده کنن و ببینن.

_________________
امضا از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟
فرمود چهار اصل:
دانستم رزق مرا دیگری نمی خورد پس آرام شدم
دانستم که خدا مرا می بیند پس حیا کردم
دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش کردم
دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم ناصر به خاطر این پست تشکر کرده اند
HDN, seglek, khansari
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 323 پست ]  برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


مباحث مرتبط
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. نکاتی در مورد نگهداری لاستیک

arezai

9

584

سه شنبه مرداد 21, 93 8:55 pm

308 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. ورود میله گرد و ترکیدن لاستیک جلو

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1, 2 ]

darvish.kama

16

493

شنبه خرداد 23, 93 2:23 am

رخش نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: Google [Bot] و 2 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  
cron



News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB Ver: 3.0.11
Developed by ArmanPC | Persian by Maghsad