به انجمن تخصصی پژو 206. خوش امدید برای عضویت اینجا را کلیک کنید


اعلانات سایت

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

امروز پنج شنبه فروردین 28, 93 11:18 am
خرید و فروش ماشین

محل تبلیغ شما


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


قوانين انجمن


لطفا قبل از ایجاد مبحث جدید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید .

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.   



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 308 پست ]  برو به صفحه قبلي  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 31  بعدي
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: يکشنبه آبان 8, 90 4:42 pm 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردین 10, 90 12:23 am

پست ها : 534

محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 9 مرتبه
تشکر شده:
280 مرتبه در 127 پست

نوع خودرو: 206
تنظیم باد تایر



فشار باد مناسب قدرت تایر را در برابرنیروی وزن و شرایط مختلف رانندگی مانند ترمز کردن ,شتاب گرفتن و غیره بیشتر می کند .بهترین وضعیت تایر ,با فشار باد مناسب مهیا می شود,بنابراین باید حداقل دو هفته یکبار فشار باد را تنظیم کنید.




-اگر فشار باد خیلی زیاد باشد معایب زیر ظاهرمی شود:


)باریک شدن سطح تماس و کاهش قابلیت های تایر و پایداری آن .
2)سلب آرامش و راحتی در رانندگی!
3)ساییده شدن بیش از حد قسمت میانی.
4)قابلیت جذب نیرو های وارده از جاده به لایه های میانی از بین می رود و با کم شدن استقامت آنها در برابر نیروها آسیب پذیریشان زیاد می شود .
5)به دلیل تجمع نیروهادر مرکز آج ها لایه های لاستیکی در زمان گرم شدن تمایل زیادی به جدا شدن دارند.


-اگرفشار باد کم باشد معایب زیرظاهر می شوند:



)زیاد شدن مصرف سوخت به دلیل افزایش سطح تماس با جاده
2)اگر چرخ های جلو کم باد باشند فرمان سفت و یا به یک سمت کشیده می شود
3)ساییده شدن سریع تر و بیشتر قسمت بیرونی آج ها
4)در زمان حرکت به دلیل تغییر شکل زیاد در منطقه تماس با جاده حرارت فوق العاده بالا می رود و امکان جداشدن لایه ها بیشتر میشود که این مساله خطرات زیادی در پی دارد
5)موج دار شدن و بالا رفتن حرارت در سرعت های بالا
6)له شدن تیوپبین رینگ و حلقه داخلی تایر

-چند نکته:


1)برای حرکت در بزرگراه ها و با سرعت بالا فشار باد را طبق سفارش کارخانه بیشتر کنید
2)خودرویی که بار سنگین حمل می کند دقیقا شرایط تایرکم باد را دارد.
3)باد تایر را همیشه در حالت سرد و یا زمانی که 2تا3 کسلومتر با سرعت کم حرکت کرده تنظیم کنیدزیرا حرارت فشار را افزایش می دهد تابش نور خورشید در زمان پارک طولانی یز چنین حالتی ایجاد میکند.
هیچگاه این اضافه فشار را در زمان گرم بودن تایر خارج نکنیدزیرا هنگام خنک شدن تایر دچار کمبود وزن می شود
4)بعد از تنظیم باد در پوش "والو"را با دقت ببندید
5)تنها به چشم خود برای تنظیم باد اعتماد نکنید.
6)حتما به فشار استاندارد داده شده توسط کارخانه سازنده توجه کنید.
7 ) همواره فشار باد تایر زاپاس را بیشتر از حد اکثر فشار داده توسط کارخانه سازنده تنظیم کنید.
۸) سر والو های جدید جهت هشدار کاهش فشار داخلی تایر.




منبع :http://www.denatire.blogfa.com

_________________
امضا از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟
فرمود چهار اصل:
دانستم رزق مرا دیگری نمی خورد پس آرام شدم
دانستم که خدا مرا می بیند پس حیا کردم
دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش کردم
دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم ناصر به خاطر این پست تشکر کرده اند
persianman, UMBRELLA, moriss
پستارسال شده در: يکشنبه آبان 8, 90 4:49 pm 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: پنج شنبه فروردین 10, 90 12:23 am

پست ها : 534

محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 9 مرتبه
تشکر شده:
280 مرتبه در 127 پست

نوع خودرو: 206
سلام
به نظر من بهترین  راه برای اینکه خیالمون از باد لاستیک ها تقریبا راحت باشه استفاده از نیتروژنه علاوه بر اینکه معایب باد معمولی رو نداره مزایایی هم داره یکیش هم همین واکنش به سرماست (البته فکر کنم همه گازها در سرما کاهش حجم دارن) ولی به نسبت باد معمولی خیلی کمتر هستش

_________________
امضا از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟
فرمود چهار اصل:
دانستم رزق مرا دیگری نمی خورد پس آرام شدم
دانستم که خدا مرا می بیند پس حیا کردم
دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش کردم
دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: پنج شنبه آذر 10, 90 7:15 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: دوشنبه آذر 6, 90 12:13 am

پست ها : 82

محل سکونت: کرمانشاه
تشکر کرده اید: 140 مرتبه
تشکر شده:
77 مرتبه در 28 پست

نوع خودرو: 206 v8 limited

تیپ خودرو: 206 SD V1
باد مناسب با 206 sd  که نه کم باشه و نه بکوبه جلو و عقب 32 هست


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: چهارشنبه دی 21, 90 11:49 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر 21, 90 1:02 pm

پست ها : 66
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
68 مرتبه در 6 پست

نوع خودرو: sd v1
باد نیترو تو فصل گرما عالیه ولی تو فصل سرما حالت منجمد داره ولاستیک رو خشک میکنه
پس بهتره الان نیترو نزنین
(نقل قول بود)


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: پنج شنبه دی 21, 90 12:09 am 
آفلاين
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی

تاريخ عضويت: جمعه دی 24, 89 9:13 pm

پست ها : 2809
تشکر کرده اید: 736 مرتبه
تشکر شده:
2780 مرتبه در 1093 پست

تیپ خودرو: 206 تیپ 6
منظورتون از حالت منجمد چی هست؟


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: پنج شنبه دی 21, 90 1:00 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر 21, 90 1:02 pm

پست ها : 66
تشکر کرده اید: 1 مرتبه
تشکر شده:
68 مرتبه در 6 پست

نوع خودرو: sd v1
گفتم که نقل قول بود
ولی فکر کنم نقطه انجمادش بالاس و زود سرد  و منجمد میشه از حالت گازی بیرون میاد


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: پنج شنبه دی 21, 90 1:11 am 
آفلاين
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی

تاريخ عضويت: جمعه دی 24, 89 9:13 pm

پست ها : 2809
تشکر کرده اید: 736 مرتبه
تشکر شده:
2780 مرتبه در 1093 پست

تیپ خودرو: 206 تیپ 6
اون بنده خدا که نقل قول کرده اگر منظورش این بوده باشه مطمئن باشید شیمی تو مدرسه تجدید میشده
چون نقطه ذوب نیتروژن منفی 210 درجه سلسیوس هست. یعنی از منفی 210 درجه به پایین تازه منجمد میشه.
نقطه جوشش هم منفی 190 درجه سلسیوس یعنی تا منفی 190 درجه هنوز گاز هست.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم Keyhan به خاطر این پست تشکر کرده اند
msina
پستارسال شده در: پنج شنبه دی 22, 90 8:49 am 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: چهارشنبه اردیبهشت 7, 90 3:13 pm

پست ها : 1006

محل سکونت: 63
تشکر کرده اید: 691 مرتبه
تشکر شده:
1067 مرتبه در 396 پست

نوع خودرو: 206sd v8
به همه دوستان توصیه میکنم از نیتروژن برای لاستیکها غافل نشید
چون خودوی من مجهز به سیستم TPMS هستش،به جرات میتونم بگم دمای لاستیک در شهر بین 3الی5 درجه و در جاده بین 10 ال 15 درجه پایین میاد
قبل از اینکه نیتروژن بزنم دمای هوای درون لاستیک در جاده تا 65 الی 70 درجه هم میرسید(فصل تابستان در اتوبان شیراز اصفهان) که بعد از جایگزینی هوا با گاز نیتروژن به حدود 50 الی 55 درجه کاهش کرد!!!!

یه توصیه ای هم در هنگام تزریق نیتروژن دارم، وقتی میخواید نیتروژن بزنید حتما این عمل رو روی جک انجام بدید(چرخ ها روی زمین نباشه)
چون عمل تزریق به وسیله دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام میشه و قبلا درجه اون رو روی 32psi تنظیم میکنن،و وقتی چرخ های خودرو روی روی زمین قرار بگیرد فشار لاستیک ها بخاطر وزن خودرو به 35psiمیرسه،با این کار بعد از حدود 15 روز که هوای باقی مانده در لاستیک خارج میشد دیگه به تنظیم مجدد باد لاستیک احتیاج ندارید
الان بعد از گذشت 9 ماه از تزریق نیتروژن،فشار باد لاستیک خودرو من،دقیقا روی 32.2psi برای چرخ های جلو و 32.1psi برای چرخ های عقب هستش،حتی 0.1psi هم کم نکرده

یه نکته جالب دیگه هم بهتون بگم که این اطلاعات کامل بشه

فشار باد چرخهای سمت راننده 0.1psi بیشتر از فشار باد چرخهای سمت شاگرده،میدونید چرا؟!
بخاطر شیب جاده

پس این میتونه دلیلی باشه برای کشیدگی خودرو به اطراف

در مورد نقطه جوش و نقطه انجماد هم نمیخواد زیاد حساسیت به خرج بدید

دیگه تموم شد،همین بود
استفاده از این مطلب هم باذکر منبع و یا بدون ذکر منبع،حتی از زبون خودتون به دیگران هم آزادهبرید حالشو ببرید

_________________
امضا لطفا بجای ارسال پست تشکر ، از گزینه فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید. استفاده کنید.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم mseyfzadeh به خاطر این پست تشکر کرده اند
masoudkz
پستارسال شده در: پنج شنبه دی 22, 90 9:50 am 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: چهارشنبه اردیبهشت 7, 90 3:13 pm

پست ها : 1006

محل سکونت: 63
تشکر کرده اید: 691 مرتبه
تشکر شده:
1067 مرتبه در 396 پست

نوع خودرو: 206sd v8
یه اشتباهی شد و اون اینه که بجای اینکه بگم باد لاستیکام 31psi هستش نوشتم 32
درکل این اشتباه باعث تغییر محتوای نوشته نمیشه،شما اون فشار مورد نظرتون رو پیشفرض قرار بدید

_________________
امضا لطفا بجای ارسال پست تشکر ، از گزینه فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید. استفاده کنید.


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: سه شنبه دی 26, 90 3:53 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: يکشنبه دی 18, 90 9:53 pm

پست ها : 30
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
6 مرتبه در 4 پست

نوع خودرو: 206 outo
salam , kolan cheghad mibara ta ba nitrojhen por konan ?


بالا
 مشخصات  
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 308 پست ]  برو به صفحه قبلي  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 31  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


مباحث مرتبط
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. نکاتی در مورد نگهداری لاستیک

arezai

2

158

جمعه فروردین 8, 93 7:22 pm

pedram 206 نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: 206sdv8, t&t و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  
cron



News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB Ver: 3.0.11
Developed by ArmanPC | Persian by Maghsad