به انجمن تخصصی پژو 206. خوش امدید برای عضویت اینجا را کلیک کنید


اعلانات سایت

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

امروز پنج شنبه آبان 8, 93 7:41 pm
خرید و فروش ماشین

فروش لوازم آپشن و لوکس

مکس اسپید

ایران اپشن


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


قوانين انجمن


لطفا قبل از ایجاد مبحث جدید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید .

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.   



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 332 پست ]  برو به صفحه قبلي  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 34  بعدي
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: چهارشنبه مرداد 19, 90 1:00 pm 
آفلاين
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی

تاريخ عضويت: جمعه دی 24, 89 9:13 pm

پست ها : 2894
تشکر کرده اید: 753 مرتبه
تشکر شده:
3347 مرتبه در 1263 پست

تیپ خودرو: 206 تیپ 6
سلام,
هر دو 30.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم Keyhan به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: چهارشنبه مرداد 25, 90 2:29 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: سه شنبه مرداد 25, 90 3:25 pm

پست ها : 23

محل سکونت: كره زمين
تشکر کرده اید: 3 مرتبه
تشکر شده:
4 مرتبه در 4 پست

نوع خودرو: 206

فقط يه چيز بگم كه نيتروژن واسه 206 عاليه هم كم سروصدا شده هم ماشين نرم كار مي كنه از هر جهت خيلي عالي هستش
من وقتي 4 چرخ رو عوض كردم طرف خودش نيتروژن واسم زد

_________________
امضا سرعت رفتن هنر نيست ايستادن هنر است.
سرعت رفتن هنر نيست كنترل كردن هنر است .


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم nima2com به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: شنبه مرداد 29, 90 3:20 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 20 ثانیه

تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد 24, 90 2:35 pm

پست ها : 2
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
1 مرتبه در 1 پست

نوع خودرو: 206تیپ2

من نزدیک به یک ماه است که باد لاستیکهای ماشینم رو نیتروژن زدم ،خیلی راضی هستم فقط احساس میکنم لاستیکها باد کم کرده باشه.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم yass به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: شنبه مرداد 29, 90 6:37 pm 
آفلاين
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی

تاريخ عضويت: جمعه دی 24, 89 9:13 pm

پست ها : 2894
تشکر کرده اید: 753 مرتبه
تشکر شده:
3347 مرتبه در 1263 پست

تیپ خودرو: 206 تیپ 6
سلام,
دوست عزیز یکی از ویژگی های نیتروژن اینه که باد لاستیک خیلی دیرتر از باد معمولی کم میشه.
بنابراین یا شما باد معمولی رو به اسم نیتروژن زدید!
یا بعد از زدن نیتروژن به طور اتفاقی لاستیک هم یک پنچری بسیار بسیار کوچک پیدا کرده.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم Keyhan به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: پنج شنبه شهریور 24, 90 7:41 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه

تاريخ عضويت: يکشنبه شهریور 13, 90 10:01 am

پست ها : 69
تشکر کرده اید: 9 مرتبه
تشکر شده:
28 مرتبه در 14 پست

نوع خودرو: 90_206
asadi_keyhan نوشته است:
سلام,
هر دو 30.


سلام ، برای زمستون و تابستون فرقی نداره که چقدر باشه؟ هر دو 30؟


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم nasim به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: پنج شنبه شهریور 24, 90 9:11 pm 
آفلاين
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی

تاريخ عضويت: جمعه دی 24, 89 9:13 pm

پست ها : 2894
تشکر کرده اید: 753 مرتبه
تشکر شده:
3347 مرتبه در 1263 پست

تیپ خودرو: 206 تیپ 6
بله همه 30.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم Keyhan به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: جمعه شهریور 25, 90 11:36 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 15 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 15 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: دوشنبه مرداد 30, 90 2:06 am

پست ها : 110
تشکر کرده اید: 11 مرتبه
تشکر شده:
40 مرتبه در 17 پست

نوع خودرو: 206 SD
سلام به همه ی دوستان

ببینم روی عمر لاستیک تاثیر نمیزاره

و

لاستیکو داغ نمیکنه و خطری تو جاده نداره ؟؟؟

_________________
امضا
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم msafarim به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: جمعه شهریور 25, 90 12:24 pm 
آفلاين
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی
نماد کاربر

تاريخ عضويت: جمعه بهمن 21, 89 2:54 am

پست ها : 2503

محل سکونت: ماکو- تهران-اراک
تشکر کرده اید: 692 مرتبه
تشکر شده:
1814 مرتبه در 947 پست

نوع خودرو: 84 خسته
چرا اتفاقا
هم رو روی عمر لاستیک تاثیر میذاره
یه اینصورت که لاستیک رو خنک نگه میداره و باعث افزایش عمر لاستیک میشه

_________________
امضا
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم Ali makulu به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
پستارسال شده در: چهارشنبه مهر 20, 90 12:31 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: چهارشنبه فروردین 24, 90 11:01 am

پست ها : 97

محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
43 مرتبه در 32 پست

نوع خودرو: 206 تیپ 2 (فروختمش)
با درود.یه مطلب جالب راجع به استفاده از نیتروژن میذارم امیدوارم مقبول افتد.


مدتی است تب استفاده از نیتروژن به جای باد معمول در لاستیک برای جامعه خودرو سوارها، بالا گرفته و شاهد اظهارنظرهای متفاوتی راجع به آن هستیم.
1. عمده ترین کاربرد استفاده از نیتروژن در وسایل نقلیه، مربوط به: خودروهای نظامی و سنگین، هواپیماهای تجاری، خودروهای مسابقه و شاتل های فضایی است.
2. هوای معمولی دارای 21% اکسیژن، 78% نیتروژن و 1% گازهایی هم چون ازن، آرگون و مقداری رطوبت (به واسطه وجود اکسیژن است. بنابراین، حذف اکسیژن موجب حذف رطوبت خواهد شد که موجب کاهش اثر خورندگی است. هم چنین به دلیل کاهش میزان حمله با سیم های فولادی لاستیک، افزایش عمر لاستیک ها محتمل می باشد.
3. نیتروژن در فرآیند احتراق شرکت نمی کند. پس از نظر ایمنی (با کاربردهای خاصی که در بالا اشاره شد) ارجح است.
4. مولکول های نیتروژن، نسبت به اکسیژن بزرگ‌تر هستند. خطر فرار ملکول های بزرگتر از تایر و کاهش فشار باد لاستیک، کمتر است. بر اساس تجارب و مطالعات شرکت میشلین، سرعت کاهش فشار نیتروژن نیز سه برابر کمتر از هوای معمولی است.
5. نیتروژن سبک‌تر است البته استفاده از آن، موجب کاهشی در حدود 4% از وزن هوای پرشده در تایر یا کمتر از 4 اونس (112 گرم) در اغلب تایرها می شود. این سبکی می تواند بر روی مصرف سوخت، موثر باشد. هرچند باید توجه کرد این کاهش وزن، با انتخاب رینگ و لاستیک مناسب، قابل جبران و چه بسا چشمگیرتر است.
6. نیتروژن، گرما را زودتر از دست می دهد. در واقع می توان نتیجه گرفت که ترکیدگی لاستیک بر اثر افزایش دما یا انبساط گاز درون لاستیک، کمتر اتفاق خواهد افتاد که باز هم ایمن تر است، به خصوص برای خودروهای مسابقه یا خودروهایی با کاربرد در شرایط طولانی و سخت.
7. میزان تغییرات فشار با دما نیز در نیتروژن کمتر است چرا که هوای معمولی دارای اکسیژن و رطوبت است که به خصوص میزان فشار رطوبت آن (حتی با مقدار ناچیزش) بیشتر با دما تغییر می کند.
می توان چنین نتیجه گرفت که کاهش مصرف سوخت، ایمنی بیشتر، سهولت استفاده از خودرو (به دلیل عدم نیاز به تکرار میزان باد لاستیک)، هم چنین دوام لاستیک خودرو از جمله مهم ترین مزایای استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک است در حالی که مسائلی هم چون بهبود فرمان پذیری، افزایش چسبندگی و نرمی بیشتر لاستیک (در کوتاه مدت - به دلیل عدم واکنش احتمالی با سیم های فولادی لاستیک) را نمی توان احراز نمود. از طرف دیگر، قیمت بالاتر گاز نیتروژن (حداقل 10 برابر در کشور ما و بیشتر در خارج از کشور)، مساله ای است که باید مورد توجه قرار داد. ضمن این که اطمینان از صحت گاز نیتروژن تزریق شده و نحوه تزریق آن (مکش کامل باد لاستیک و بعد، تزریق نیتروژن واقعی به آن) مسائل مهمی است که پس از انجام موارد دیگری برای کاهش مصرف سوخت و کارآیی خودرو هم چون انتخاب رینگ و لاستیک مناسب باید در نظر گرفته شود.
در ضمن يادتان بماند که:
استفاده از نيتروژن به جاي اكسيژن در لاستيك ميتواند عمر لاستيك را 30٪ بالا تر و مصرف بنزين رو كمتر كنه همچنين به دليل كمتر شدن وزن لاستيك شتاب و سرعت ماشين هم بهتر مي‌شود.
استفاده از اين گاز خشك علاوه بر راحتي و نرمي بيشتر اين امكان رو به شما مي‌دهد كه در طول سال فشار ثابتي را در چرخهاي ماشين خود داشته باشيد و لاستيكهاي ماشين شما هميشه سرد باشند به همين دليل امنيت لاستيك بيشتر خواهد بود.
مولكول‌هاي نيتروژن از اكسيژن بزرگترند بنابراين راحت‌تر از هوا مي توانند در لا‌ستيك حركت كنند و جريان يابند , ضمن اينكه در برابر گرما از هوا مقاوم‌ترند .
نيتروژن همچنين از اكسيد شدن لا‌ستيك و تخريب آن جلوگيري كرده و عملكرد خودرو را بهبود مي‌بخشد .
از اين گاز براي باد كردن چرخهاي هواپيما و ماشينهاي مسابقه اي استفاده مي‌شود.
نتيجه گيري کلي اين است که با استفاده از اين گاز :
1 - افزايش فوق العاده عمر لاستيک:
به دليل سرد بودن هميشگي لاستيک با اين گاز، عمر لاستيک تا 40% افزايش مي يابد.
2 - نرم شدن کمکهاي ماشين:
به دليل نرم شدن لاستيک هميشه جلوبندي سالم مي ماند و باعث استهلاک کم کمکها و سالم ماندن اتاق مي شود و تا 70% چرخها بالانس مي شوند.
3 - تنظيم باد هميشگي لاستيک‌ها:
مولکولهاي نيتروژن درشت تر از هوا هستند. گاز نيتروژن هيچ وقت از هواي گرم و سرد تاثير نگرفته و هميشه ثابت است.
4 - کاهش مصرف سوخت:
چون اصطکاک لاستيک با زمين به دليل گاز نيتروژن کم مي شود، کاهش مصرف ار 10% تا 15% را به دنبال دارد.
5 - ترمزگيري عالي در سرعت هاي بالا و شديد:
به دليل نرمي بيش از حد اين لاستيکها با باد نيتروژن ترمزگيري اتومبيل تا 30% افزايش مي يابد.
6 - مخصوص رينگهاي اسپرت:
تمامي کوبيدن و خشکي اين نوع رينگها 100% برطرف مي شود.

_________________
امضا تیپ 2سفید 89 تجهیزات نصب شده:

عایق درب موتور - چراغ داشبورد - ریموت تاشو - پک لوک - آرم جلو پنجره فرانسوی - چراغ خطر عقب 207 - مه شکن LED عقب- باند در عقب PHILIPS تیتانیوم - پا رکابی چرمی- سنسور دما- کلید تریپ- باد نیتروژن- فعال سازی کلیه آپشن های برقی


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم amir9474 به خاطر این پست تشکر کرده اند
moriss, khansari
 موضوع پست: ميزان باد چرخها
پستارسال شده در: يکشنبه آبان 8, 90 4:25 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: شنبه مهر 16, 90 6:29 pm

پست ها : 16

محل سکونت: شيراز
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
2 مرتبه در 2 پست

نوع خودرو: v8
دوستان ميزان باد لاستيكها بستگي به فصول سال هم دارن؟ اگه جواب مثبته ميزان باد مناسب هر فصل چنده ؟ (v8)

_________________
امضا نيم كيلو باش مرد باش


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم sml به خاطر این پست تشکر کرده اند
khansari
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 332 پست ]  برو به صفحه قبلي  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 34  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


مباحث مرتبط
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. نکاتی در مورد نگهداری لاستیک

arezai

9

655

سه شنبه مرداد 21, 93 8:55 pm

308 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. ورود میله گرد و ترکیدن لاستیک جلو

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1, 2 ]

darvish.kama

16

521

شنبه خرداد 23, 93 2:23 am

رخش نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: m.f و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  



News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB Ver: 3.0.11
Developed by ArmanPC | Persian by Maghsad