به انجمن تخصصی پژو 206. خوش امدید برای عضویت اینجا را کلیک کنید


اعلانات سایت

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

امروز يکشنبه شهریور 9, 93 4:44 am
خرید و فروش ماشین

فروش لوازم آپشن و لوکس

آچار 24


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


قوانين انجمن


لطفا قبل از ایجاد مبحث جدید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید .

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.   



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 4 پست ] 
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: يکشنبه شهریور 12, 91 11:59 am 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه فروردین 7, 90 12:40 pm

پست ها : 2801

محل سکونت: ارومیه
تشکر کرده اید: 4118 مرتبه
تشکر شده:
3519 مرتبه در 1703 پست

نوع خودرو: SOREN / TU3A

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
خواهشا اینجا فقط برای مقایسه تخصصی می باشد و از ارائه انواع مقایسه های شهری خودداری شود
با تشکر فراوان




مقایسه تخصصی (پژو 405 با کیا ریو)






مشخصات فنی:

کیا ریو با پیشرانه 1.5 لیتری 16 سوپاپه در کشورمان عرضه شد که گونه قوی تر آن می باشد. این پیشرانه دارای 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 132 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است. چنین توانی برای جثه 1153 کیلوگرمی آن نسبتا کافی به نظر میرسد.

پژو 405 در حال حاظر با پیشرانه 1.8 لیتری(1761) 8 سوپاپه عرضه می شود. این پیشرانه دارای قدرت 97 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 148 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. همچنین وزن این خودرو 1020 کیلوگرم می باشد.

نمای خارجی:

طراحی پژو 405 در استودیو مشهور طراحی Pinin Farina ایتالیا صورت گرفته است، و همچنان کسانی هستند که بعد از مدت 14 سال از تولید این خودرو در ایران از دیدن آن لذت می برند. به طور کلی طراحی 405 ساده اما زیباست. اما در مقابل خورو کیا دارای ظاهری ساده و تا حدودی عجیب (البته برای خریدار ایرانی) مخصوصآ در قسمت عقب خودرو می باشد، و شاید بهترین نقاط طراحی آن خطوط روی در موتور و هماهنگی آن با جلو پنجره و سپر جلو می باشد.

نمای داخلی:

هنگامی که وارد ریو می شوید پی به این نکته می برید که سازنده سعی نموده تا خودرویی برای استفاده روزانه و به دور از پیچیدگی ارائه بدهد، این نکته از به کار بردن کلیدهای بزرگ در ادوات میانی داشبورد کاملآ مشخص می باشد. از ویژه گی های مثبت داخل خودرو ریو می توان به نشان دهنده بزرگ و خوانا و اهرم تعویض دنده آن اشاره کرد.

و از نکات منفی آن، به کار بردن طیف وسیعی از قطعات پلاستیکی با ظاهری  نه چندان خوب، پوشش درها، قاب ادوات میانی داشبورد اشاره کرد. مقایسه طرح داشبورد خودرو ریو و 405  کاملآ سلیقه ای می باشد اما از نظر کیفیت ساخت داخل خودرو از آنجایی که کیفیت ساخت پژو 405 با توجه به وجود گزینه ای به اسم شانس که کاملآ تاثیر گذار هست می توان گفت که ریو تا حدودی با کیفیت تر می باشد.


از نظر ایمنی هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند.

مشخصات فنی ریو:  
موتور:                       چهار سیلندر
حجم موتور:                1493سی سی
حداکثر قدرت:             97 اسب بخار
حداکثر گشتاور:          132 نیتن متر
شتاب صفر تا 100:      11.6 ثانیه
حداکثر سرعت:           175 کیلومتر
حجم مخزن سوخت:     45 لیتر
حجم صندوق بار:         449 لیتر
طول.عرض.ارتفاع:        4240.1680.1420
ابعاد لاستیک:            175/70R13
وزن:                        1153


مشخصات فنی پژو 405 :
موتور:                      چهار سیلندر
حجم موتور:               1761 سی سی
حداکثر قدرت:            97 اسب بخار
حداکثر گشتاور:         148 نیوتن متر
شتاب صفر تا 100:     11.5 ثانیه
حداکثر سرعت:         180 کیلومتر
حجم مخزن سوخت:    70 لیتر
حجم صندوق بار:        470
طول.عرض.ارتفاع:       4408-1694-1410
ابعاد لاستیک:           185/65R14
وزن:                       1020 کیلوگرم


در پایان می توان گفت که در حرکت، 405 تعادل بهتری دارد و جا دارتر نیز می باشد اما از نظر تکنولوژی ساخت و مصرف سوخت ریو از آن برتر می باشد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقایسه تخصصی (پژو 206 با فولکس گل)





کمپانی :

کمپانی خودرو سازی فولکس آلمان در مجموع یک پله بالاتر از پژو فرانسه بوده و خودرو سازان زیر مجموعه فولکس خود از برترین های خودرو سازان جهان همچون لامبورگینی ، آئودی ، اسکودا ، سئات ، پورشه و .. می باشد .

طراحی بدنه :

پژو 206 با طراحی بدنه در سطحی مدرن تر از فولکس گل قرار دارد ، پژو 206 زیبا ، مدرن ، ایمن تر و با ارگونومی مناسب تر در مقابل فولکس گل قرار داشته و تنها بخش عقب فولکس گل یا همان نمای پشت خودرو را می توان زیبا و قدرتمند تر از قسمت عقب پژو 206 دید .

طراحی داخلی :

در این بخش نیز پژو 206 همچون بخش پیشین کاملا برتر از فولکس گل بوده، اما زیبائی گل در بخش فضای داخلی از نوع زیبائی بر خواسته از اصالت فولکس بوده و نمی توان این سبک را نادیده گرفت . مجموعه داشبرد گل حس خوبی را به راننده القا می کند و صندلی ها را می توان نکته برتر نسبت به صندلی های پژو 206 دانست البته تنها از لحاظ راحتی .

ایمنی :

پژو 206 با داشتن 4 ستاره ایمنی در سطحی بسیار ایمن تر از فولکس گل با 2 ستاره قرار دارد ( مراجعه به مقاله فولکس گل و بخش ایمنی آن )

ارگونومی :

پژو 206 از ارگونومی برتر و مدرن تری در قیاس با رقیب قدیمی خود فولکس گل برخوردار است .

موتور :

در مقایسه موتور 1400 پژو 206 با فولکس گل ، فولکس گل از موتوری توانمند تر با 25 اسب قدرت بیشتر و همین طور تورک بالاتر که از مشخصه های موتور های فولکس می باشد برخوردار است، اما مصرف و آلایندگی در گل بالاتر بوده و نمی توان آن را امروزه مطلوب دانست  اما موتور پژو 206 1600 موتوری از هر حیث برتر از موتور فولکس گل بوده و در حجم 1600 ، پژو 206 صاحب امتیاز این بخش می باشد .

گیربکس :

گیربکس گل رفتاری از جنس گیربکس های فولکس در دو دهه پیش داشته.

اما پژو 206 صاحب گیربکسی است که امروزه هم قابل قبول می باشد  و نمی توان تغییرات اساسی در سیستم های روز با آن گیربکس یافت و در نهایت پژو 206 برنده امتیاز این بخش است . سنکرونیزه و تطبیق گیربکس با موتور در گیربکس های پژو از ویژگی های خاص پژو است.

ساسپنشن :

به طور قطع می توان پژو 206 را صاحب مجموعه تعلیقی بسیار قدرتمند و دقیق تر از فولکس گل دانست و پژو 206 برنده قطعی امتیاز این بخش می باشد. انعطاف بیش از حد گل که ناشی از سختی کم در بخش هائی از ساسپنشن همچون فنر های مارپیچ می باشد فولکس گل را در پیچ ها دچار مشکل و ضعف کرده و حساسیت عملکرد ساسپنشن و همین طور فرمان پذیری را کاسته .

سختی فنر های پژو 206 به تنهائی مزیت آن نبوده و این مزیت نیاز به مجموعه ساسپنشن ، شاسی و اتاقی دارد که پذیرای این میزان سختی باشد .

تمامی بخش های ساسپنشن ، شاسی و اتاق در پژو 206 از کیفیت مناسبی به جهت هماهنگی در کارکرد برخوردار می باشد .

ترمز :

ترمز در پژو 206 در مدل های فاقد ABSترمز مطلوبی است اما گل با داشتن ABSترمزی برتر از آن داشته ، اما در پژو 206 مجهز به ABSو خصوصا در نوع چهار چرخ دیسک ، ترمز هائی بسیار مطلوب ، مدرن و با کاربردی برتر از ترمز های فولکس گل دارد .

سیستم های پایداری :

هر دو خودروی پژو 206 و فولکس گل فاقد هرگونه سیستم پایداری می باشند .

آپشن :

تیپ های مختلف پژو 206 را در مجموع با آپشن های بیشتری نسبت به فولکس گل می توان دید .

تست درایو :

در رقابت میان پژو 206 1400 ، پژو 206 1600 و گل در حرکت اولیه پژو 206 1600 به آسانی دو رقیب دیگر را پشت سر گذاشته و تا رسیدن به سرعت نهائی در صدر قرار داشته و گل و پژو 206 1400 به ترتیب به سرعت نهائی خواهند رسید این در حالیست که پژو 206 بیش از 100 کیلو گرم از فولکس گل سنگین تر بوده و وزن این دو خودرو 1025 کیلو در پژو، و 927 کیلو در فولکس گل می باشد ، پژو 206 های 1600 نیز وزنی در حدود 1050 کیلو داشته که باز فاصله وزنی را با فولکس گل بیشتر می کند .

کارکرد موتور در هر دو نوع 206 برتر از گل بوده و این برتری را مرهون مدرن تر بودن موتور هایشان هستند. در تست اسلالوم نیز در صدر، پژو 206 1600 و در پشت سر به ترتیب 206 1400 و در نهایت گل موفق به پشت سر گذاشتن این مرحله می شوند . ترمز ، ایمنی ، ارگونومی در پژو 206 در مجموع مطلوب تر بوده و تنها انعطاف و نوعی از لذت رانندگی را در فولکس گل می توان یافت که در 206 از این جنس لذت رانندگی وجود ندارد .

در مجموع در بین این سه خودرو انتخاب با پژو 206 بوده که البته نوع 1600 آن از قابلیت های بیشتری بر خوردار می باشد .

_________________
امضا نام = فرزاد


بالا
 مشخصات  
 موضوع پست:
پستارسال شده در: يکشنبه شهریور 12, 91 12:03 pm 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه فروردین 7, 90 12:40 pm

پست ها : 2801

محل سکونت: ارومیه
تشکر کرده اید: 4118 مرتبه
تشکر شده:
3519 مرتبه در 1703 پست

نوع خودرو: SOREN / TU3A

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
مقایسه سوزوکی گرند ویتارا با کیا اسپورتیج و هیوندا توسان






کمپانی :

در مجموع کمپانی سوزوکی ژاپن در سطحی بالاتر از خودرو سازان کره ای همچون کیا و هیوندای قرار دارد .

سوزوکی علاوه بر خودرو سازی در صنعت موتور سیکلت و موتورهای دریایی بسیار خوش نام می باشد ، در این مقاله ما به مقایسه سوزوکی گرند ویتارا و دو خودرو تقریبا برابر هیوندا توسان و کیا اسپورتیج می پردازیم .

طراحی بدنه :

در مجموع طراحی بدنه در خودرو سوزوکی گرند ویتارا از اصالت بیشتری بر خوردار بوده و برای افرادی که اصالت را می شناسند چهره جذاب تری دارد ، بعد از سوزوکی میتوان کیا اسپرتیج و هیوندای توسان را با تفاوت هایی جزئی در کنار هم قرار داد .

طراحی داخلی :

در این بخش نیز همچون بخش پیشین خودرو سوزوکی گرند ویتارا صاحب امتیاز بوده و سالنی جذاب و اصیل دارد .

ایمنی :

کیا اسپورتیج و هیوندای توسان با 5 ستاره ایمنی در سطحی بالاتر از سوزوکی 4 ستاره ای قرار دارند .

ارگونومی :

کیا اسپورتیج و هیوندا توسان ارگونومیک تر از سوزوکی گرند ویتارا بوده و این برتری را همچون برتری در ایمنی ، مرهونسال تولید و طراحی به روز تر می باشند .

موتور :

موتور هیوندا توسان و کیا اسپورتیج با داشتن تفاوت هایی همچون 2 سیلندر بیشتر ، خورجینی بودن موتور ، 700 سی سی حجم بیشتر و همین طور  مدرن تر بودن در سطحی بالاتر از موتور سوزوکی قرار داشته و از برتری های جدی این دو خودرو نسبت به ویتارا می باشد .

گیربکس :

عملکرد گیربکس نیز در دو خودرو توسان و اسپورتیج مطلوب تر از سوزوکی بوده و این دو خودرو به آسانی امتیاز این بخش را به خود اختصاص می دهند .

ساسپنشن :

رقابت نزدیکی میان مکانیسم تعلیق این سه خودرو وجود دارد که در مجموع باز خودرو های کیا و هیوندا برنده این رقابت هستند .

ترمز :

هرچند چرخ های عقب در سوزوکی گرند ویتارا دارای ترمز کاسه ای هستند ، اما وجود ترمز کمکی در این خودرو این مسئله را مرتفع کرده و ترمز های این خودرو ها را که هر سه مجهز به ABSو EBDهستند تقریبا در کنار هم قرار می دهد .

سیستم های پایداری :

وجود مکانیسم ESP که از سیستم های تثبیت پایداری است در دو خودرو کره ای توسان و اسپورتیج از دیگر امتیازات این دو خودرو در مقابل سوزوکی گرند ویتارامی باشد .

آپشن :

خودرو های توسان و اسپورتیج با داشتن آپشن های بیشتر برنده این بخش نسبت به سوزوکی گرند ویتارا می باشند .

تست درایو :

توان حرکتی اسپورتیج و توسان بسیار جذاب تر از سوزوکی بوده و در استارت اولیه این دو خودرو به سادگی سوزوکی را پشت سر می گذارند ، این اختلاف تا رسیدن به سرعت نهایی لحظه به لحظه بیشتر شده و برای سوزوکی با گیربکس اتومات رسیدن به توسان و اسپورتیج عملی نیست .

هر سه خودرو شرایط مطلوبی در ناهمواری ها نداشته و در کابین آنها تنش هایی تقریبا برابر به سرنشین منتقل می شود ، لذت سواری در اسپورتیج و توسان بسیار بیشتر از سوزوکی بوده و ارگونومیک تر بودن این دو خودرو تسلط بیشتری را برای راننده در مقابل سوزوکی ایجاد می کند ، صدای داخل کابین نیز در توسان و اسپورتیج کمتر از سوزوکی بوده و آسایش بیشتری را برای سرنشین مهیا می کند .

صدای موتور و مجموعه تورک کانورتور در دو خودروی 6 سیلندر کره ای بسیار جذاب تر از سوزوکی 4 سیلندر بوده و حس خوبی را به سرنشین این خودرو ها منتقل می کند .

در هیچ یک از این سه خودرو خبری از هندلینگ مطلوب نبوده و فرمان پذیری در این خودروها در حدی متوسط قرار دارد که البته از ویژگی های خودروهای اس یو وی و خصوصا از نوع آسیایی می باشد .

ترمز گیری در این سه خودرو قابل قبول بوده ولی در سطح مطلوبی نیستند .

فضای داخلی شرایط کاربردی تری در اسپورتیج و توسان در قیاس با سوزوکی داشته و ایمنی نیز در این دو خودرو یک گام جلوتر از سوزوکی می باشد .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقایسه تخصصی مینیاتور با ریو




کمپانی :

ریو از کمپانی کیا موتورز کره با اصالت جنرال موتورز آمریکا، مینیاتور از شرکت خودرو سازی سایپا  محصول داخل.

طراحی بدنه :

در جلو ریو با چهره ای قدیمی تر نسبت به ظاهر فیس لیفت در مینیاتور و در قسمت های جانبی بدنه ، طراحی عضلانی با خطوط و شکست های جسورانه در مینیاتور و همین طور در ناحیه ی عقب خودرو نیز با رعایت ارتفاع در صندق عقب و ایجاد طرح باله در درب صندق و محل قرار گیری چراغ ها با ابعاد بزرگ ، در مجموع مینیاتور را در طراحی بدنه مدرن تر از ریو نشان می دهد .

طراحی داخلی :

طراحی داخلی در این دو خودرو تقریبا ً در یک سطح بوده اما با بازی با خطوط در داشبرد مینیاتور فضائی نسبتا ً جدیدتر در مقابل ریو ایجاد شده .

ایمنی :

ایمنی در این دو خودرو با طراحی بدنه و H شاسی مبنی بر جذب فشار های ناشی از برخورد و بکار گیری از میله در داخل درب ها به حد مطلوبی در قیاس با خودروهای تولید داخل رسیده است اما در کل ریو از سطح بالاتری در ایمنی نسبت به مینیاتور می باشد  .

ارگونومی :

با توجه به رعایت اصول روز ارگونومی در خودروی مینیاتور ، برابری در ارگونومی در این دو خودرو را شاهد هستیم .

موتور :

موتور 1500 DOHC با اصالت جنرال موتورز آمریکا در ریو ، موتوری برتر نسبت به موتور 1500 با 8 ولو در مینیاتور می باشد .

گیربکس :

در ریو و مینیاتور 5 سرعته دستی

ساسپنشن :

ساسپنشن در این دو خودرو تقریبا ً یکسان بوده و میزان سختی ساسپنشن مینیاتور بعد از تست درایو آن مشخص می شود که احتمالا ً با برتری ریو روبه رو می شویم .

ترمز :

ریو و مینیاتور با برابری مکانسیم ترمز ، در جلو دیسکی خنک شونده و عقب کاسه ای .

سیستم های پایداری : هر دو ندارند

تست درایو :

با توجه به ارتفاع و فاصله میان محورها و همین طور برتری در ساسپنشن و اتاق، ریو خودروئی با توانائی بیشتر در قابلیت های هندلینگی و حرکتی می باشد .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقایسه تخصصی L90 (لوگان) با پژو 405




کمپانی :

پژو 405 محصول سال 1984 شرکت پژو فرانسه می باشد که بازار خوبی در قاره ی آفریقا ، اروپای غربی ، ایران و.. داشته . ال 90 محصول ده 90 شرکت رنوی فرانسه می باشد که بازار خوبی در روسیه ، هند ، ایران ، برزیل و اروپای غربی و.. داشته . این دو شرکت خودرو ساز فرانسوی از پر توانترین خودروسازان این کشور هستند ، که نمی توان برتری هیچ یک را بر دیگری اعلام کرد .

طراحی بدنه :

شرکت پژو فرانسه با طرحی از پینین فارینا ، 405 را در سال 1984 به بازار معرفی کرد . شرکت رنو فرانسه با طرحی از کنت ملویل از شرکت طراحی رومانیائی ، ال 90 یا رنو لوگان را در دهه نود میلادی به بازار عرضه کرد . با توجه به یک دهه اختلاف 405 از زیبائی بیشتری نسبت به ال 90 بر خوردارست .

ایمنی :

با توجه به سال تولید پژو 405 اطلاعات دقیقی نسبت به تعداد ستاره ایمنی این خودرو موجود نمی باشد . ال 90 دارای سه ستاره ی ایمنی از پنج ستاره ی ایمنی EURO NCAPمی باشد . و می توان ال 90 را در سطحی برتر در ایمنی نسبت به پژو 405 دید .

ارگونومی :

ارگونومی در تندر 90 با اختلاف حداقل یک دهه از زمان تولید نسبت به پژو 405 در سطح بالاتری قرار دارد .

موتور :

موتور 1800 انژکتور 405 متعلق به اوایل دهه ی 90 و فاصله ای پانزده ساله با تکنولوژی روز دارد و بزرگ ترین ایراد آن مصرف سوخت و آلایندگی زیاد آنست ، اما ال 90 خودروئی با موتور تقریبا ً مطابق با استاندارد های روز می باشد و پرتوان و دقیق تر از موتور 405 عمل می کند .

گیربکس :

گیربکس پژو 405 با اینکه عمل کرد خوبی دارد اما ال 90 دارای گیربکسی مدرن تر با عمل کرد و هماهنگی بیشتر با موتور است .

ساسپنشن :

با توجه به مدرن بودن ساسپنشن در ال 90 در مقابل 405 اما نمی توان برتری برای هیچ یک از آنها را بر دیگری قائل شد و هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند اما در پژو 405 مجموعه ساسپنشن باعث ایجاد جابه جائی های سریع خودرو با شک های اسپرتی می شود  .

ترمز :

قطعا ً ترمز در ال 90 عمل کردی بسیار برتر از 405 دارد و می توان تا حدودی به آن اعتماد کرد .

سیستم های پایداری :هر دوی این دو خودرو فاقد سیستم پایداری می باشند .

تست درایو :

405 با ارتفاع کمتر و ایجاد نقطه ی ثقل مناسب تر وزن و بکار گیری ساسپنشن سخت تر ، هندلینگ خوبی را پیدا کرده اما با توجه به توزیع نا مناسب وزن ، نقاط ضعفی در پایداری عقب خودرو دیده می شود . ال 90 با ارتفاع بیشتر و بکار گیری ساسپنشن مدرن و نرم ، انعطاف و هندلیگ را در یک مجموعه جمع آوری کرده ، همین طور توزیع قابل قبول وزن نقطه ی ضعف جدی در آن پدید نیاورده ، شتاب گیری و رسیدن به سرعت نهائی در ال 90 سریع تر از 405 اتفاق می افتد .

موتور مدرن و پر توان ال 90 با بهره گیری از دو میل سوپاپ و 16 سوپاپ عمل کرد سریع تری را نسبت به موتور 405 دارد و گیربکس آن نیز در هیچ دنده ای ضعف انتقال نیرو را پیدا نمی کند . ارگونومی و ترمز برتر ال 90 توان هدایت این خودرو را برای راننده به مراتب بیشتر از 405 ایجاد می کند و راننده با احساس تسلط بیشتر قادر به جابه جایی های سریعتر در حرکت نسبت به 405 است . با این که 405 خودروئی کارآمد است اما ال 90 قادر به بیرون کردن آن از میدان رقابت می باشد .

_________________
امضا نام = فرزاد


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم UMBRELLA به خاطر این پست تشکر کرده اند
hami1980
 موضوع پست:
پستارسال شده در: يکشنبه شهریور 12, 91 12:07 pm 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه فروردین 7, 90 12:40 pm

پست ها : 2801

محل سکونت: ارومیه
تشکر کرده اید: 4118 مرتبه
تشکر شده:
3519 مرتبه در 1703 پست

نوع خودرو: SOREN / TU3A

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
ضرایب گیربکسهای زانتیا 2000 و 405 1800 و پرشیا elx رو می نویسم تا مقایسه کنید:
405 1800
3.45
1.85
1.28
0.97
0.76
ضریب دیفرانسیل = 4.53

زانتیا sx 2000
3.46
1.87
1.36
1.05
0.80
ضریب دیفرانسیل = 4.16

پرشیا elx
3.45
1.87
1.36
1.05
0.795
ضریب دیفرانسیل = 4.53

حالا برای مقایسه بهتر ضرایب کل این 3 ماشینو می نویسم تا معلوم بشه ضرایب کدوم ماشین در کل از همه سنگینتره. منظورم از ضریب کل یعنی ضریب دنده های گیربکس ضربدر ضریب دیفرانسیل.

405 زانتیا پرشیا
15.62 14.39 15.62
8.38 7.77 8.47
5.79 5.65 6.16
4.39 4.36 4.75
3.44 3.32 3.60

پس با مقایسه ی ضرایب کل به این نتیجه می رسیم که elx ضرایبش در کل از همه سنگینتره و شتاب و کشش بهتری می ده.
مخصوصا اگه قصد دارید رینگ و لاستیک بزرگ بندازید ضرایب elx کمک می کنه موتور تو دور خیلی پایینی نیفته و کشش کم نشه.

_________________
امضا نام = فرزاد


بالا
 مشخصات  
 موضوع پست:
پستارسال شده در: يکشنبه شهریور 12, 91 12:08 pm 
آفلاين
مدیران سابق
نماد کاربر

تاريخ عضويت: يکشنبه فروردین 7, 90 12:40 pm

پست ها : 2801

محل سکونت: ارومیه
تشکر کرده اید: 4118 مرتبه
تشکر شده:
3519 مرتبه در 1703 پست

نوع خودرو: SOREN / TU3A

تیپ خودرو: 206 تیپ 2
ابتدا چند مورد تخصصی به زبان ساده در اینجا قرار داده شده تا متوجه مقایسه ها بشوید

توان وزنی مخصوص :

در اين مقايسه نسبت قدرت موتور خودرو ها به وزن آنها را با هم سنجيده شده. اين نسبت به ما مي گويد كههر اسب بخار نيرويی كه موتور توليد مي كند به چند كيلو از وزن خودرو تعلق مي يابد. هر چه اين نسبت عدد كوچكتری باشدمي توان انتظار آن را داشت كه خودرو شتاب بيشتریداشته باشد. و از طرفی هر چه اين عدد بزرگتر باشد نشانه تنبلی خودرو است.


توان خروجی مخصوص :

همچنين نسبت ديگری بر اساس حجم موتور به نيروی توليد شده به دست آمده و با هم مقايسه شده است، كهبه ما نشان مي دهد موتور كدام خودرو نسبت حجمي كه دارد بازده بهتري نيز دارد يا ندارد. يعنی كه به ازاء هر 1000 سی سی (يك ليتر) حجمموتور چه مقدار نيرو (اسب بخار) توليد می شود.


شرح ستون جدول ها :

حجم موتور بر حسب سی سی

قدرت بر حسب اسب بخار

وزن بر حسب كيلوگرم

توان وزنی مخصوص بر اساس كيلوگرم بر اسب بخار

توان خروجی مخصوص بر اساس اسب بخار بر ليتر (1000 سی سی)


نكته: مشخصه های اتومبيل ها را كه در جدول مقايسه به كار برده شده از سايت های مختلفبدست آمده كه ممكن است صحيح نباشند. از اين رو اگر موردی يافتيد، پيشاپيش تشكرمی كنم اگر مرا جهت تصحيحمطلع سازيد.

همانطور كه مشاهده مي كنيد (!) با صرف نظر كردن از"ژيان"،پژو 206 با حجم موتور 1360 سی سی از آخر دوم شده است!



در جدول بالا، اگر از پژو 206 با حجم 2000 سی سی كه در ايران ناياب يا دست كم كمياب است بگذريم، ماكسيمابا نسبت 6.1 بسيار پرقدرت ظاهر مي شود. هرچند از نظر بازده موتور با نسبت76چندان جالب نيست.


و همينطور پژو 405 (و سمند) نيز دارای بازده موتور پايينی است و با دارابودن حجم موتوری حدود 1800سی سی، از نظر توان وزنی مخصوص در حد خودروهايی با موتور 1600 سی سی است.


جدول پايين بر اساس "توان خروجي مخصوص"مرتب شده به طوری كه هر چه به پايين جدول می رويم عدد بزرگتری به دست می آوريم كه نشانه بهتری است.



--------------------

تمامی مطالب بالا از سایت تخصصی www.carsworld.ir می باشد

_________________
امضا نام = فرزاد


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم UMBRELLA به خاطر این پست تشکر کرده اند
pedramMC, hamid reza, ali2240
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 4 پست ] 

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


مباحث مرتبط
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. مقایسه فنی یاریس هاچ بک و مگان 2000

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1, 2 ]

حيدري

19

635

شنبه بهمن 28, 91 9:57 pm

ali2240 نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  
cron



News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB Ver: 3.0.11
Developed by ArmanPC | Persian by Maghsad