به انجمن تخصصی پژو 206. خوش امدید برای عضویت اینجا را کلیک کنید


اعلانات سایت

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

امروز پنج شنبه آبان 1, 93 6:49 am
خرید و فروش ماشین

فروش لوازم آپشن و لوکس

مکس اسپید

ایران اپشن


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


قوانين انجمن


لطفا قبل از ایجاد مبحث جدید از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید .

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.   



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 197 پست ]  برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  بعدي
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: جمعه شهریور 18, 90 3:23 pm 
آفلاين
مدیر کل
مدیر کل
نماد کاربر

تاريخ عضويت: شنبه آذر 5, 89 3:44 am

پست ها : 3743

محل سکونت: ایران
تشکر کرده اید: 1996 مرتبه
تشکر شده:
6488 مرتبه در 1865 پست

نوع خودرو: Santafe 2.7 206
عرض سلام خدمت دوستان عزیز، پیرو مطالب اموزشی قبلی که دوست عزیزمون آقای کاوه رضوی در تاپیک جامع کروز کنترل قرار دادن و زحمت اموزش کامل فعال سازی را کشیدند، قصد دارم با درج تصاویر نحوه فعال سازی رو تصویری کنم

ابتدا نقل قول از اموزش کاوه عزیز

کاوه نوشته است:
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز من بطور مختصر در مورد فعال شدن کروز کنترل و اسپید لیمیتر روی 206 توضیحاتی رو ارائه میدم ایشالا که بتونه مفید واقع بشه:
در موتور 1600 ما دو نوع ecu داریم (744 و 745)

ECU 744
از سال 81 تا آخر 84 روی 206 های دنده معمولی و اتوماتیک 206 نصب شده که در واقع میشه گفت از نظر نرم افزاری و کارائی و مصرف سوخت از کیفیت بهتری برخوردار هست که دارای نقایصی هم هست من جمله نداشتن گزینه کروز و لیمیتر در ecu!
کروز کنترل روی تمامی این مدل از ecu در مدل گیربکس معمولی بدون کوچکترین دستکاری در سیمکشی و یا قطعات فابریک ماشین قابل نصب هست و فقط به یک دسته کروز و فعال سازی نیاز مند هستید.
اما در مورد گیربکس اتوماتیک علاوه بر تهیه یک دسته کروز یک سیمکشی جزئی در داخل موتور برای فعال شدن کروز نیاز هست که از پایه 16 ecu گیربکس تا M1 سوکت قهوه ائی رنگ ECU موتور یک رشته سیم نیم یا یک کشیده بشه که در واقع این سیم اطلاعات مربوط به ترمز ماشین رو از ECU گیربکس به ECU موتور منتقل میکنه.
-نحوه فعال سازی کروز کنترل با دستگاه PPS در موتور 1600 با ECU744 به این شکل هست:
Built In Interface(BSI)>>>Configuration>>>Customer Options>>>Missellenuse>>Cruise control and With speed limiter/1
در ecu 744 امکان راه اندازی لیمیتر وجود ندارد و چراغ کروز و نمایش عدد سرعت کروز در پشت آمپر وجود نداره.

ECU 745
از سال 85 به بعد بروی تمامی مدلهای دنده معمولی و از 3 ماه اول به بعد روی تمامی مدلهای اتوماتیک 206 نصب شده و بر عکس ECU 744 مشخصات این مدل روی خود قطعه نوشته شده و این مدل ECU دارای برنامه ارتقائ یافته و دارای حساسیت بیشتر نسبت به نوع 744 به عملکرد موتور و اجزاء موتور رو دارا هست.
کروز کنترل و اسپید لیمیتر روی این مدل از ECU قابل نصب همراه با نمایش سرعت در پشت آمپر رو دارا میباشد که در بعضی از مدلها با تغییرات سخت افزاری همراه میباشد که به شکل زیر میباشد:
صفحه کیلومتر 206های تولیدی 85 تا اواخر 86 بدلیل پایین بودن تاریخ ساختشون نرم افزار کروز رو ساپورت نمیکنن برای همین باید با نوع به اصطلاح کروز ساپورت تعویض بشن و همچنین بدلیل نقص در سیمکشی ماشین باید فشنگی ترمز این مدل از ماشینها هم از نوع دو سیم به 4 سیم تغییر پیدا کنه که نحوه سیمکشی هم به این شکل هست:
سیم 1 و 2 فابریک ماشین به 1 و 2 فشنگی و سیم 3 به سیم 1 فشنگی متصل میشود و سیم چهارم فشنگی به سوکت مشکی رنگ ECU موتور به پایه C4 باید متصل بشود تا کروز بدون مشکل فعال بشه.
206 های تولیدی بعد از 87 با ECU745 به سیمکشی و پشت آمپر به هیچ عنوان نیاز ندارن و با تهیه و فعال سازی کروز کنترل خوردو فعال میشود.
نحوه فعال سازی کروز کنترل در ECU745 با دستگاه PPS به این شکل هست:
1-Engine and ECU Configuration>>Petrol>>N6A ME745>>Configuration>>cruise control=Present
2-Built in Interface System(BSI)>>>Configuration>>Customer Options>>Missellnuse>>Cruise Control and without speed limiter/2=Present
3-Drivering Information>>Instrument Panel>>Configuration>>Cruise Control and speed limiter= Present
بعد از فعال سازی تمامی عقربه ها چند تا از چراغهای کیلومتر از کار افتاده و نمایشگر مسافت سنج و کیلومتر شمار از کار میوفتن که بعد از بستن کامل سوئیچ و قطع و وصل کردن بست باطری بعد از 15 ثانیه که سوئیچ کاملا باز بشه به حالت اولیه خود برمیگرده و کروز کنترل فعال میشود.

_نحوه فعال سازی لیمیتر روی 206 با ECU745:
لیمیتر به دو صورت قابل نصب و راه اندازی میباشد:
1-تعویض پدال گاز با نوع 5 سیمه GLW که بعد از نصب پدال و سیمکشی از سوکت پنجم پدال به ECU موتور باید به پایه F1 انجام بشه.
2-با نصب مقاومت 640 اهم و اتصال یک سر مقاومت به بدنه یا برق منفی خودرو به پایه F1 سوکت مشکی رنگ ECU موتور.
نحوه فعال سازی لیمیتر در ECU 745 با دستگاه PPS به این شکل هست:
1-Engine and Cofiguration>>Petrol>>N6A ME745>>Configuration>>speed limiter=Present
2-Built In Interface System(BSI)>>Configuration>>Customer options>>Missellenuse>>With Speed Limiter=Present

در مورد 206 با موتور 1400 دو نوع ecu موتور وجود داره s2000 که از سال 81 تا 86 روی تمامی 206 های تیپ دو و سه نصب بوده و دارای دریچه گاز سیمی میباشند برای نصب کروز کنترل روی این ecu ها باید از دستگاه های کروز کنترل Universal استفاده کرد که شکل دسته و عملکرد کروز با مدل فابریک متفاوت هست، اما از سال 86 به بعد با نصب ECU J34P و برقی شدن دریچه گاز امکان نصب کروز روی تیپ دو و سه محیا شد اما با رفع مشکل اساسی برنامه ECU که با تغییر برنامه و فعال شدن سنسور اکسیژن دوم این مشکل رفع شده.
لیمیتر هم روی این مدل از ECU قابل راه اندازی هست.

در آینده با بدست آوردن برنامه و اطلاعات تکمیلی دوستان رو بصورت کامل در جریان دوستان قرار میدم.




کاوه نوشته است:
با عرض سلام مجدد خدمت دوستان پیرو پست گذشته که خدمت دوستان در مورد کروز کنترل و نحوه فعال سازی روی موتور 1600 206 دادم با بدست آوردن برنامه و دستگاه برنامه ریزی روی ecu 206 و فعال سازی کروز بروی 206 با موتور 1400 توضیحاتی به دوستان عزیز ارائه میدم.

همینطور که همه دوستان در جریان هستن 206 با موتور 1400 از اواخر سال 86 به عنوان 206 با موتور جدید و دریچه گاز برقی توسط ایران خودرو معرفی و تولید شد که با ecu valeo و با کد J34P به جای SAGEM S2000 در اختیار مصرف کننده قرار گرفت، این نوع موتور با حذف دریچه گاز سیمی و تغییرات در سیمکشی و ECU قابلیت نصب کروز کنترل بصورت فابریک دارد اما به دلیل نقص در نرم افزار ECU بصورت فابریک کروز کنترل قابلیت present شدن در ECU رو ندارد.
برای فعال شدن کروز کنترل و لیمیتر در این نوع ECU تنها راه حل تغییر کلی نرم افزار MCU (این قطعه در واقع IC مرکزی ECU هست که برنامه کلی مربوط به پاشش انژکتور و سیستم جرقه زنی و آوانس موتور و فرامین مربوط به دریچه گاز و دور موتور و ... مورد تجزیه و تحلیل و کنترل قرار میگیرد) هست که با تغییر نرم افزار کروز کنترل و لیمیتر قابلیت فعال شدن در ecu رو پیدا میکنه.
برای تغغیر نرم افزار ecu دو راه وجود داره:
اول از طریق کابل OBD2 و اینترفیس که معمولا هم این نوع دستگاه ساخت داخل هست و با پاک کردن کلی نرم افزار ECU و برنامه ریزی مجدد با ورژن اروپائی روی قطعه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و قابلیت راه اندازی کروزکنترل و لیمیتر رو هم دارد کپی میشود و بعد از فعال سازی با دستگاه دیاگ یا pps کروز کنترل و لیمیتر قابل استفاده میباشد.

دوم از طریق دستگاه تبدیل ecu یا xprogramer که در این روش باید بعد از باز کردن درب و برداشتن قسمتهائی از موم ecu با اتصال 6 تا 7 رشته سیم بروی برد کار تغییر نرم افزار ecu انجام بشه، لازم به ذکر هست که حجم این برنامه 832kb هست و تغییر نرم افزار بروش دوم نیاز به داشتن مهارت در کار تعمییرات ecu هست و با بی دقتی در هنگام کار امکان صدمه وارد شدن به برد و خرابی ecu زیاد هست.

نحوه فعال سازی کروز کنترل و لیمیتر بروی موتور 1400 هم مانند 206 با موتور 1600 هست که در پست قبلی خدمت دوستان عزیز ارائه دادم.

با تشکر از همه دوستان عزیز.




برای نصب دسته کروز اول باید قاب دور فرمون رو باز کنید
برای باز کردن با اچار T دو پیچ زیر قاب رو مطابق عکس باز کنید:



بعد باز کردن پیچ ها، قاب رو از قسمت جلو به سمت پایین بکشید و اجازه بدید قسمت انهایی که یک زبونه هست به ارامی جدا بشه
در قاب های مدل پایین جای دسته کروز به صورت یک شکاف اماده است کافیست شکاف رو ببرید
اگر نیست، باید با کاتر و الگو برداری از شکاف سمت دیگه ، 2 برش عمودی و یک برش افقی ایجاد کنید
برای این کار اصلا عجله نکنید و دقت به خرج بدید تا کار تمیز در بیاد




برش افقی و تمیز کاری





محل نصب کروز روی COM2000 (مجموعه دسته راهنما،برف پاککن و 2 دست کروز و کنترل ضبط) با یک درپوش بسته شده
زبونه درپوش رو بکشید و اون رو جدا کنید



بعد جدا کردن:



شکاف کروز مشخصه و به صورت ریل مانند دسته کروز رو تا انتها جا بزنید به شکل زیر:



این مرحله به پایان رسیده و باید قاب رو جا بزنید
ابتدا زبونه انتهایی رو مطابق عکس زیر جا بزنید بعد قسمت جلویی قاب رو کیپ کنید و پیچ ها رو ببندید اگر درز کامل نشد پیچ ها رو تا انتها سفت نکنید، اول با دست 2 قاب بالا و پایین رو کامل فیکس و کیپ کنید بعد پیچ ها رو ببندید


پایان مرحله اول

مطابق با راهنمایی کاوه جان مراحل رو در pps طی کنید
مرحله اول در ECU مطابق عکس زیر، مراحل به ترتیب در سمت چپ عکس مشخص است



مرحله بعد در BSI و فعال سازی کروز نوع  2




مرحله راه اندازی در پشت امپر




نحوه قفل کردن پشت امپر که در این مرحله باید سر باطری رو برداشت یا فیوز شنت رو کشید که در عکس اخر مشخص کردم






دوستان لطفا سوال و مشکلات رو در تاپیک مربوطه مطرح نمایید، این تاپیک تنها جنبه اموزشی دارد

فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.

_________________
امضا
قبل از ایجاد تاپیک جدید جستجو کنید
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم 206 به خاطر این پست تشکر کرده اند
saeednoori, abten, meysam lito, ali kermanshahe, narjes, david1357, saeedyas, hamedd, Masoud k, daee ramiz, edris1359, user-sasan, پیشگامان فارس, kazi bani, h@midreza, ZÆR, alphi, BOOING, sorkhfam, soltan, optimus, altavo
پستارسال شده در: پنج شنبه مهر 13, 90 4:20 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: شنبه مرداد 22, 90 6:16 pm

پست ها : 39

محل سکونت: آبادان
تشکر کرده اید: 178 مرتبه
تشکر شده:
196 مرتبه در 28 پست

نوع خودرو: T5
سلام به همه دوستان گلم
برای راحتی کاربران و ماندگاری من این آموزش رو به صورت PDF درآوردم
ایشالا که دوستان استفاده کنن و لذت ببرن

حجم : 620 کیلوبایت
کد:
فقط اعضا مجاز به مشاهده کد ها هستند، لطفا برای مشاهده کد های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید


یا

کد:
فقط اعضا مجاز به مشاهده کد ها هستند، لطفا برای مشاهده کد های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید


اگه ادمین عزیز مایل بود به پست اول اضافه کنه
با تشکر

_________________
امضا .
پوریا

.


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم sArdAr-SorenA به خاطر این پست تشکر کرده اند
saeednoori, behrooz11, saeedyas, BURNOUT, soci4nt, smaeil.irib, user-sasan, kazi bani, pru45, ZÆR, alphi, heydari12, artin756
پستارسال شده در: پنج شنبه مهر 14, 90 12:15 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: شنبه مرداد 15, 90 4:07 pm

پست ها : 44
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
16 مرتبه در 12 پست

نوع خودرو: 206 type 5
با تشكر از دوستان.واقعا مفيد و كامل بود.لذت بردم

_________________
امضا يك عمر دنبال چه ميگشتم؟ در كوچه هاي بي سرانجامي........


بالا
 مشخصات  
کاربران زیر از شما کاربر محترم farid_james65 به خاطر این پست تشکر کرده اند
behrooz11, HAMED1306
پستارسال شده در: يکشنبه مهر 17, 90 5:13 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
شتاب 0 تا 100: 17 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: شنبه شهریور 26, 90 10:42 pm

پست ها : 16

محل سکونت: tehran-pasdaran
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
39 مرتبه در 9 پست

نوع خودرو: 206 v8
دوستان یه سوال من در این مجموعه بی جواب مونده .بابا این سوکت f1توش 20تا سیمه من کدام و با مقاومت به بدنه بزنم یه نشونی یه رنگ سیمی مثلا سطر فلان سطون فلان من باز کردم  نتونستم پیداکنم بستم اگر کسی در این این مورد دانشی داره من وکمک کنه!!!!!!!!!ببینید ecuسوکتاش به سه قسمت تقسیم شده745تو هر قسمت حدود 18 تا سیم هست


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: سه شنبه آذر 8, 90 4:46 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 20 ثانیه

تاريخ عضويت: جمعه تیر 24, 90 6:00 pm

پست ها : 6
تشکر کرده اید: 2 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه در 0 پست

نوع خودرو: سمند
اول از طریق کابل OBD2 و اینترفیس که معمولا هم این نوع دستگاه ساخت داخل هست و با پاک کردن کلی نرم افزار ECU و برنامه ریزی مجدد با ورژن اروپائی روی قطعه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و قابلیت راه اندازی کروزکنترل و لیمیتر رو هم دارد کپی میشود و بعد از فعال سازی با دستگاه دیاگ یا pps کروز کنترل و لیمیتر قابل استفاده میباشد.

دوم از طریق دستگاه تبدیل ecu یا xprogramer که در این روش باید بعد از باز کردن درب و برداشتن قسمتهائی از موم ecu با اتصال 6 تا 7 رشته سیم بروی برد کار تغییر نرم افزار ecu انجام بشه، لازم به ذکر هست که حجم این برنامه 832kb هست و تغییر نرم افزار بروش دوم نیاز به داشتن مهارت در کار تعمییرات ecu هست و با بی دقتی در هنگام کار امکان صدمه وارد شدن به برد و خرابی ecu زیاد هست.

با سلام خدمت دوستان و تشکر از لطف بی کران شما که علم بسیار مفید وکار آمد خود را در اختیار دیگران قرار می دهید

لطفا در مورد موارد بالا بیشتر توضیح دهید منظور شما از دستگاه ساخت داخل دقیقا چه دستگاهی است ؟ آیا منظور دانلود کردن ecu است ؟ در این صورت با چه ورژنی؟
در مورد دوم آیا این مدل پرگرامر با مدل tnm 2000 متفاوت است؟
با سپاس


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: شنبه آذر 12, 90 1:49 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 20 ثانیه

تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر 9, 90 8:18 pm

پست ها : 2
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
1 مرتبه در 1 پست

نوع خودرو: 206
با سلام-برای فعال سازی لیمیتر سرعت 206 1600 سی سی مدل بالا مقاومت مشابه 640  اهم میتوان بکار برد؟مقاومت 640 در بازار یافت نمی شود.


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: شنبه آذر 12, 90 2:10 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر 28, 90 9:12 pm

پست ها : 614

محل سکونت: yazd- tehran
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
120 مرتبه در 98 پست

نوع خودرو: 206

تیپ خودرو: 206 تیپ 6
maab53 نوشته است:
با سلام-برای فعال سازی لیمیتر سرعت 206 1600 سی سی مدل بالا مقاومت مشابه 640  اهم میتوان بکار برد؟مقاومت 640 در بازار یافت نمی شود.


سلام داداش
عزیز  640 دقیق نیست تو بازار باید  با سری کردن  2 مقاومت  ( سر هم کردن 2 تا مقاومت ) این رنج رو به دست بیاری    بهترین   مقاومت این   هست

این  رنگ مقاومت رو به الکتریکی بگو بهت بده


1.طلايي ،  قرمز،آبي ، سبز
2.طلايي ،  قهوه اي ، خاكستري ، آبي

پایه  اف یک سوکت مشکی...

تا جایی که میدونم    2 خونه اول  2 تا  سیم  سبز هست   خونه سوم اف یک هست که  جاش هم خالی هست


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: شنبه آذر 12, 90 9:40 pm 
آفلاين
مدیر کل
مدیر کل
نماد کاربر

تاريخ عضويت: شنبه آذر 5, 89 3:44 am

پست ها : 3743

محل سکونت: ایران
تشکر کرده اید: 1996 مرتبه
تشکر شده:
6488 مرتبه در 1865 پست

نوع خودرو: Santafe 2.7 206
maab53 نوشته است:
با سلام-برای فعال سازی لیمیتر سرعت 206 1600 سی سی مدل بالا مقاومت مشابه 640  اهم میتوان بکار برد؟مقاومت 640 در بازار یافت نمی شود.


سلام
6.4 کیلو اهم
یا 6400 اهم

_________________
امضا
قبل از ایجاد تاپیک جدید جستجو کنید
فقط اعضا مجاز به مشاهده لینک ها هستند، لطفا برای مشاهده لینک های انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: جمعه دی 9, 90 8:26 pm 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 20 ثانیه

تاريخ عضويت: جمعه تیر 24, 90 6:00 pm

پست ها : 6
تشکر کرده اید: 2 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه در 0 پست

نوع خودرو: سمند
با سلام
لطفا برای نصب کروز بر روی 206 دوگانه سوز راهنمایی کنید
سپاس


بالا
 مشخصات  
پستارسال شده در: شنبه دی 9, 90 12:19 am 
آفلاين
شتاب 0 تا 100: 9 ثانیه
نماد کاربر

تاريخ عضويت: پنج شنبه مهر 28, 90 9:12 pm

پست ها : 614

محل سکونت: yazd- tehran
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
120 مرتبه در 98 پست

نوع خودرو: 206

تیپ خودرو: 206 تیپ 6
HMHM نوشته است:
با سلام
لطفا برای نصب کروز بر روی 206 دوگانه سوز راهنمایی کنید
سپاس


سلام
کروز کنترل روی گاز کار نمیکنه


بالا
 مشخصات  
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 197 پست ]  برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


مباحث مرتبط
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
اين مبحث بسته شده است.شما نمي توانيد پست هاي خود را ويرايش يا پست جديدي ارسال کنيد. کروز کنترل (آشنایی و نحوه ی کارکرد )

parsa

8

2497

شنبه شهریور 18, 91 9:29 pm

david1357 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. آموزش تصویری باز کردن سپر جلو و عقب

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1 ... 4, 5, 6 ]

206

53

27361

يکشنبه مرداد 12, 93 7:41 pm

robot نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) آموزش تصویری تعویض لنت جلو و عقب

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1 ... 5, 6, 7 ]

206

69

38915

جمعه مرداد 17, 93 12:36 pm

Mostafa EyA نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) آموزش تصویری نصب سیستم ESP/ASR برروی 206 تیپ 5

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1, 2, 3 ]

amir EVO

29

8389

يکشنبه اسفند 25, 92 11:43 am

codname47 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) آموزش تصویری نصب لیمیتر با مقاومت

[ برو به صفحهبرو به صفحه: 1, 2, 3, 4 ]

هیدن

38

4296

شنبه فروردین 8, 93 12:45 am

Ali نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  
cron



News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB Ver: 3.0.11
Developed by ArmanPC | Persian by Maghsad